האם מי שלא למד קבלה יחזור בגלגול?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש רב בשם מיכאל לייטמן שטוען שאדם שמת לא מרגיש כלום הוא צריך לרכוש לעצמו "מסך" כדבריו כדי להרגיש מה שאנשים מקובלים מרגישיים הוא טוען שמטרת האדם ללמוד קבלה בלבד אם הוא לא עשה זאת בעולם הזה אז הוא יחזור בגלגול עד שילמד קבלה. הוא רב שאומר שהקבלה היא מדע.הוא גם טוען שתחיית המתים זה לא פיזי בגוף אלא הנשמה עולה מדרגה הוא אומר שהעצמות בקבר לא יעלו ויהיו בן אדם שהיה .אתה יכול להבהיר לי את זה תודה.

תשובה

שלום

הטענה שאדם שלא למד קבלה יחזור בגלגול כדי לעשות זא, יש לה סימוכין בדברי הארי ז"ל, אולם באותו מקור כתוב שגם על אי לימוד הפשט שבתורה חוזרים בגלגול כדי להשלים זאת. הטענה שהקבלה הוא מדע, אינני מבין למה הוא בדיוק קורא `מדע`, כמובן שהעיסוק בחקר המדעים נטו אינו לימוד קבלה, אולם נכון שהעומק שיש במדע כגון העומק שבסוד האטום, והעומק בסוד הגנטיקה, וכו`, הן שורשים גדולים בחכמת הקבלה.

מי שסבור שתחיית המתים אינה כפשוטה, יש בכך משום נטיה מההשקפה התורנית שתחיית המתים הוא כפשוטה לגמרי, והרבה מחכמי ישראל שהלכה כדבריהם קבעו ברורות שמי שאינו מאמין שתחיית המתים היא כפשוטה, שקברות הבטון יפתחו בצו אלוקי ומהם יצוצו המתים ויקומו על רגליהם בהכרה גשמית, הרי הוא אפיקורס, שפירושו שהוא יצא מכלל האנשים המאמינים שיש להם חלק לעולם הבא.

וכמובן שמבעל דעות כאלה אסור ללמוד תורה, כנפסק בשולחן ערוך, [וכמבן שלא נדרשתי לעניינו של ד"ר מיכאל לייטמן, כל עוד איני יודע `אישית` דעתו על תחיית המתים].

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה