מותר להתחתן עם גוי כשאין ברירה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני בחורה בת 35 וטרם מצאתי זיווג יהודי. לפי מס` שנים פגשתי בחור לא יהודי, בחור טוב לב, אבל הוא אינו יהודי, ואין לו שום קשר ליהדות וכל מה שקשור לגיור ממש לא מתאים לסיטואציה הזאת. אהבה קיימת, ואנחנו בקשר, הוא לא מתגורר בארץ, אך תמיד רציתי להתחתן עם יהודי ואני רואה שזה לא יוצא לפועל, כי חשוב לי למצוא זיווג הולם וטוב לב. הבחור שהכרתי אותו יש לו את כל תכונות האופי שציפיתי לקבל מבן זוגי עתיד לבוא, אלא מה הוא לא יהודי. והשאלה שלי, האם להמשיך להשאר רווקה, בלי ילדים, או ללכת בעקבות לבי ולהתחתן עם בחור נשמה טוב, אבל לא יהודי ולהוליד ילדים, ולחיות חיים מאושרים. הרי לא טוב היות האדם לבדו. אודה על תגובה

תשובה

שלום אכן, כך כתוב, לא טוב היות האדם לבדו אעשה לו עזר כנגדו, מאוד לא טוב להיות לבד, אבל יותר לא טוב הוא להתחתן עם מי שאינך יכולה להיות לו לעזר.

נישואין אינו קשר גופני לבד, נישואין הוא בעיקרו קשר נפשי, וליהודי עם גויה ולהיפך, אין שום חיבור נפשי, ואין שום מכנה משותף במבנה הנפש שלהם. חז"ל אומרים כי החטא הזה מלוה את האדם לעולם העליון בחיבור שאין כמוהו, והנפש היהודיה תוצג שם לפני בית דין של מעלה יחד עם הנפש הגויית שבחרה בעולם הזה והבושה הזאת לא ניתנת לתיאור.

הבן זוג שלך קיים, והוא בעם היהודי, הוא ממתין לך, תעשי השתדלות בכיוון הזה ובעזרת השם הוא יגיע מהר יותר מכפי שאת משערת, התשובה לכותרת ששמת לשאילתך, הוא בהחלט, עדיף להישאר רוקה, מאשר להתחתן עם גוי, כך לכל הפחות הנפש היהודית שבך תישאר טהורה ולא פגומה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה