יחס החרדים לאתיופים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

רבנן שלום רב, כמו שוודאי זיהיתם או שלא שמי הוא שם איתיופי ומן הסתם אני גם ממוצא איתיופי. השאלה שלי היא מה יש להם(לציבור החרדי) נגדנו(האיתיופים)? למה הם מעליבים אותנו ברחוב כשאנחנו, לפחות אני מהלל אותם ומתקנא בהם על הזכות שנולדו לאבא שהוא רב /מוהל/סופר סתם וכו`...מה אנחנו עשינו להם שהיחס שאנחנו מקבלים מהם זו דחייה, ריחוק ושלא תבינו אותי לא נכון אני לא מדבר על כלל הציבור כי אם על חלקם ולפי עיני הבשריות הן מצביעות על רובו. כן זו המציאות לי אישית קראו בשם/הכינוי/היחוס איך שהם מגדירים את זה עשרות פעמים אפילו כשכבר התחלתי לצעוד אם כיפה עליי קראו לי כושי עדיין בלי סיבה... וכמובן שהמידע הזה נוזל אליהם מהוריהם (זוהי האפשרות היחידה ה רי הם מנותקים מכלי התקשורת ב"ה והם חיים בשכונות יחודיות שלא ניתן לזר לחדור אליהן כך שאוזניהם ניזונות מהסביבה ואך ורק ממנה)שאמורים להיות הורים לדוג` הרי ספרי ההדרכה בידיהם ספרים שהעדה שלנו לא זכו ללמוד מהם בזמן הגלות ובכך הפסדנו והיו בטוחים שכל העם היהודי הפסיד,תלמידי חכמים גדולים שהנה שהרי ההזדמנות ניתנת להם הם מוכיחים את עצמם ביראת השמיים שלהם במוחם החריף וכל זאת גם בשל דחייה מצד העם היהודי בזמן הגלות... ואם אפשר אני רוצה שתי תשובות אחת על הציבור החרדי וגם על האבא בשמיים :על הציבור החרדי -למה המצב הוא כזה? וכמובן שאין אחד שיכול להיות דוברו של הקב"ה חס וחלילה אבל האם מרומז איפשהו במקרא, בנביאים או הכתובים,חטא מסויים שחטאנו שבגינו באה עלינו הדחייה ... ותודה מיוחדת לרב עובדיה יוסף שליט"א שאילולא הוא מי יודע אם בכלל הייתי יושב מול המחשב שכבר הספקתי לזהם רחמנא ליצלן ולשאול אתכם את שתי השאלות הללו

תשובה

שלום וברכה!

 כבר בשאלתך כתבת שאין זה כל הציבור, למיטב ידיעתי אין גם מיעוט שכזה הדוחה אתיופי, בתוך עמי אני יושב, ואף הורה חרדי לא מחנך את ילדו לדחית אתיופים, ולקריאת דברי גנאי.

ברור הדבר שכל יוצאי אתיופיה אשר קבלו עליהם את הוראת הרבנים היראים, והתגיירו לחומרא, הרי הם ככשרים בישראל, ואסור להקניטם ובזותם ח"ו, ואם נתקלת בילדים, אשר אינם מחונכים כראוי, לכבד כל אדם, אינו מלמד על הכלל, אשר מתנהג כראוי וכצווי התורה.

 והדבר ברור שהרוב הדומם אינו נשמע, לעומת מיעוט קולני, קטנטן ככל שיהיה, אשר נשמע היטב. בכ"ר בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה