מה לעשות כדי למנוע ירידה ברוחניות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. תודה שענית לי על השאלה. לא כ"כ הבנתי. אשמח אם תוכל לענות לי בפשטות... מה בדיוק אני צריכה לעשות. כי אבדו תקוותי ואני בירידה משמעותית. אני כל היום חושבת על זה. זה קרה מזמן... אבל זה עדיין מציק. יש לציין כי יש בי אהבה גמורה לבורא עולם ברוך השם ואני מדברת איתו המון... ובאמת שאני רוצה לשוב אליו בתשובה שלמה!! אבל כל הזמן יש לי הפרעות. (שבת אני שומרת)ואני מברכת ואני עושה מה שאני יכולה וברוך השם גם הולכת בצניעות. אבל יש לי בעיה שאצלי זה או הכל או כלום. ועכשיו הכרתי מישהו מקסים. והוא מאמין בבורא עולם אבל טוען כמו רובם "שהאמונה שלו פנימית" והוא עושה מה שהוא יכול. אצלי זה אחרת. אני מבינה את הדברים בצורה שונה. ואני יודעת שזאת הדרך. זו האמת. ושבת בשבילי היא הכל. אבל בדברים אחרים אני נופלת די מהר. בהתחלה אני באורות ורוצה עוד ועוד ועוד... ופתאום אני מרגישה מין עצבות כזאת שמשתלטת עליי (בעיקר בגלל המקרה שעליו שאלתי).ואז אני נופלת ויום שלם אני לא עושה כלום חוץ מהדברים הבסיסיים (נטילת ידיים ברכות השחר וכו.....) היצר הרע משתלט עליי תמיד שאני באורות. וזה גורם לי לעצבות נוראה מה עליי לעשות? אני לא רוצה לרדת. אני רוצה רק לעלות!!

תשובה

שלום

אין דבר שעומד בפני התשובה, נקודה. מה שהארכתי בתשובה הוא מכיוון שקבלתי בזמן קצר כמה שאלות מכמה וכמה אנשים ונשים שנפלו בנושא זה, וראו שם ושם כי זהו מהעניינים שאי אפשר לשוב עליהם, ועל כך שאלו מכל מיני היבטים הלכתיים ושאינם כאלה, ולכן כתבתי את כל המקורות הקובעות בבירור כי אפשר לשוב על זה בתשובה שלימה, ועוד איך, תשובתי אלייך כוונה לכל אותם שואלים, ומה שבחרתי להצמיד את התשובה דוקא לשאלתך, היא מהעובדה שהשאלה שלך נכתבה בצניעות, ולא כללה דברים שאינם לפירסום.

א. מה שאת צריכה לעשות כעת, היא, ראשית כל, להפנים בפנימיות הנפש שלך את האמונה החזקה בדברי חז"ל שיש בכח התשובה `למחוק` לגמרי את מה שהיה.

ב. קיום מצוות התשובה ככתבה וכלשונה, דהיינו, חרטה עמוקה, שאת זה כבר יש לך בשפע, וידוי בפה בנוסח זה: "אמנם אנכי חטאתי להשם יתברך וכזאת עשיתי ונאפתי בזנות אשת איש ואסרתי עצמי על בעלי, בושתי וגם נכלמתי והנני שב בתשובה שלימה לפניך, ולא אשיב לחטא זה לעולם" (שבות יעקב חלק ג סימן קכח), קבלה חזקה אמיתית שזה לא יקרה עוד פעם בעתיד.

ג. כשתגמרי מהלכים אלה, עלייך להאמין בתורה הק` האומרת כי את במצב של קירבה להשם כמו לפני החטא, ואף יותר מכך, את רצוייה ומקובלת, ובמקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד.

ד. לשכוח לאט לאט את כל הסיפור של העבירה, המחשבה על כך יותר ממה שהיא מדכאת היא נחשבת למשחק בבוץ מטנף ואין בכך שום תועלת, ומאוד חשוב, הפסיקי מהרגשת ההלקאה העצמית!.

ה. ביום כיפור בכל שנה את יכולה לכוון להתוודות על כך בנוסח שכולנו אומרים `על חטא שחטאנו לפניך בגילוי עריות`, וזהו זה.

ו. התחילי בחיים חדשים עם שותף לדרכך ולאמונתך, תמלאי את חייך בשמחה ובאושר, זה מה שבורא עולם רוצה ממך כעת, ואם כפי שאת כותבת, את מתקרבת לבורא עולם מפני שאת אוהבת אותו, הרי שהחטאים שלך נהפכים לזכות, וככל שהחטא גדול יותר הזכות הנוצרת מכך היא זכות גדולה יותר. עלי והצליחי, ואם את מתחזקת, אז תלכי לאט לאט, לא בשיטה של `או הכל או כלום`.

מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה