מהו מעשה מרכבה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב לכם, אני מעוניינת לדעת על נושא המרכבה מה המשעמות של המרכבה וממה היא מורכבת. ועוד שאלה,אני היום מתחזקת ברוך השם ופעם כשחגגתי את יום הולדתי זה היה לפני התאריך העברי 29481 והיום אני הולכת לפי העברי כה` בניסן ולפי הלועזי ידוע לי שזה מזל שור וכששאלתי על התאריך העברי אמרו לי שאני מזל טלה ואני לא מבינה איך זה שהרי בחודשים הלועזיים גם המזלות לא מתחיל מתחילת חודש מסויים ועד לסופו אלא מתאריך מסויים שיוצא מאמצע חודש עד לאמצע חודש שאחריו אז רציתי לדעת איך זה הולך לפי התאריך העברי מתי מתחיל מזל שור ומתי מסתיים. אודה לכם מראש על המענה, כן יירבו עוד הרצאות ושיעורים באתר אשריכם וחג שמח.

תשובה

שלום

ובכן, כפי המבואר בקבלה ישנן ארבע עולמות עיקריים שבהן תלויים עוד אלפי עולמות בכל אחד, העולם שלנו שאנחנו נמצאים בו גם בו יש מרכבה לשכינה, שהוא מושג אלוקי שלא האינטרנט הוא המקום הנכון לבירור סודות מן הסוג הזה, ובכללות, מלבד מה שבזמן בית המקדש היה בנוי על הר הבית היה שם "המרכבה לשכינה", והמקום העיקרי של השראת השכינה בעולם הזה, יש גם עד היום הזה עניין של מרכבה לשכינה המתבטאת אצל צדיקים הנמצאים ברמה עליונה מאוד [כדוגמת הבבא סאלי וכו`], שהשכינה הק` משרה את השראתה על הצדיק, בביתו, ועל חפציו, ועל ידי כוונותיו של הצדיק בעבודת ה` הוא מגביר את ההשראה הזאת, ואף מגביר על ידי כך את השפעת הקדושה על סביביו, ועל העולם כול. בעולם שמעלינו הנקרא עולם היצירה, ישנן עשר דרגות של מלאכי השרת, שאף הן משמשים כמרכבה לשכינה באותו עולם, ולפי דברי האריז"ל "המרכבה שראה הנביא יחזקאל היה המרכבה של עולם היצירה.

בעולם שמעל עולם היצירה, הנקרא עולם הבריאה, ישנן עוד עשר דרגות הנקראים "עשרה דרגות של הכסא", שאף הן משמשים כמרכבה לשכינה בעולם עליון זה, ולפי דברי האריז"ל המרכבה שראה הנביא ישעיהו היה המרכבה של "עולם הבריאה". בעולם שמעל עולם הבריאה, הנקרא עולם האצילות ישנן עשר דרגות שהן "עשר הספירות" העליונות, [הנקראים בראשי תיבות כח"ב חג"ת נהי"ם], שעליהן הקב"ה משרה שכינתו באופן הכי נעלה שקיים בכל המציאות, וההתקשרות שם הוא בדרגה הכי עליונה, וכל תורתו של האריז"ל בתיאוריו למה שיש שם הוא תיאור המרכבה של "עולם האצילות", וכך כתוב בספה"ק שתורתו של האריז"ל הוא תיאור המרכבה שבאצילות.

המרכבה של עולם העשיה שלנו הוא צורת המשכן שהיה במדבר, וכן צורת המקדש שהקים שלמה, וכן צורת המקדש המתואר בספר יחזקאל, הן הן מעשי מרכבה. ענין המזל שלך, נחלקו בו ראשוני האסטרולוגים שהיו חכמים יהודיים, אם המזל הוא טלה או שור, או משהו באמצע, ובכלל, לא צריך ולא כדאי לעשות מזה עסק מדי גדול, מכיון שכיהודיה, המזל לא משפיע עלייך ועל הגורל שלך, הכל נגזר שנה שנה לפי המעשים ולפי צירופי החשבונות מגלגול זה ומגלגולים קודמים, את מושגחת בהשגחה פרטית, אישית, ולא כללית כגויי הארצות, מלבד ענינים מאוד כלליים כמו `עושר – עוני וכדומה, וזה בין כך לא ניתן לשנות על ידי תחזיות מן הסוג הזה, כדאי מאוד לקיים בענינים אלה את מצוות התורה, תמים תהיה עם ה` אלוקיך, ולקבל הכל באהבה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה