קושי בשמירת צניעות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני ילדה מאמינה ושומרת שבת...אני ממש רוצה לחזור בצניעות אבל קשה לי מאוד...אני תמיד אומרת לעצמי שהלוואי ויקרה לי משהו אפילו הדבר הכי קיצוני מוות קליני חס ושלום כדי שאני יצעק אל השם יתברך שאנ מבטיחה לו לחזור בצניעות למה ככה מעצמי אני בחיים לא יוכלל ואני יודעת את זה....רציתי לשאול אותך איך לעשות את זה ובכלל מאיפה להתחיל...

תשובה

שלום וברכה

ראשית אקדים את מה שכתבו בספרים,שכל אדם יש לו תיקון מיוחד מלבד כל התרי"ג מצוות. ובזה ישים האדם כל כוחו ומאמציו להצליח לתקן את המצוה אשר למענה נשלח לעולם, וממצוה זו שורש נשמתו. ובמה ידע האדם מה היא המצוה המיוחדת שלמענה נשלח לעולם הזה, כשיראה האדם שהיצר מנסה להחטיאו בדבר מסויים, יותר מאשר בדברים אחרים, זאת המצוה אשר למענה נשלח לעולם, ובה ישים את כל כוחותיו לנצח את יצרו, ובזה יזכה לחיי העול הבא.

ומובן מזה, שכאשר את רואה, שמצוות הצניעות קשה עלייך כל כך. ודאי זאת היא המצווה, אשר עלייך להתחזק ביותר, ובה תזכי לחיי העולם הבא. והעצה להצליח להתגבר על היצר, היא ללכת לאט לאט, ולהתחיל בדבר אחד, ולאחר שתתרגלי לדבר אחד, תתחילי להקפיד על דבר נוסף וכן על זה הדרך. ודעי לך, שמרגע שתתחילי ללכת בדרכי הצניעות, אפי` בדבר פעוט. תקבלי סייעתא דשמיא גדולה, ותקבלי כוחות מיוחדים, להתגבר על ענין זה לגמרי.

וכמו שהבטיחו לנו חז"ל אדם מטהר עצמו מעט מסייעין אותו הרבה. ואמר הקב"ה, פיתחו לי פתח כחודו של מחט, ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם, ובעז"ה תצליחי להיות צנועה כדרך כל בנות ישראל הכשרות, אשר הולכות בדרך התורה, ללא צורך, בדברים האיומים אשר הזכרת בשאלתך. והנה, במה להתחיל, קשה לי לומר, מאחר שאינני יודע את מצבך בעניני הצניעות, על מה הינך מקפידה, ועל מה לא, אך יכולה את להתחיל בכל אשר תחפוצו, ואפי` בדבר הכי קל, אך את הדבר שתקבלי על עצמך, את מקבלת על עצמך לשמור מכל משמר, ולהתגבר על כל נסיון אשר יפול עלייך.

בהצלחה- בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה