עברתי עבירה חמורה ואני נורא שבור מזה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

איך אני יכול לחיות כך שמצד אחד אני משתדל לעשות הכול איך שכתוב בתורה אבל מצד אחר למשל אני הלכתי לזונה אפילו שאני יודעתי שזה איסור כרת אני מרגיש בוגד ואפילו שעבר זמן רב אני לא נרגע מעצמי ואני מרגיש אבוד וכל מה שאני יעשה זה כבר אבוד כי עברתי על החמור מכל! איך אני יכול לדמיין לעצמי שאנשים יחשבו עלי שאני צדיק בזמן שעשיתי כזאת עבירה איך מאז אני מרגיש מנותק מהכל כל הרגש הנפשי שהיה לי עם אלוקים אבד ממני אני מרגיש חסר אמונה למרות שאני יודע שהכל נכון אני מרגיש כאילו אני כבר לא רצוי למעלה כאחד שאין לו תקנה איך אני יכול להבטיח לעצמי שזה לא יחזור ואיך אני יכול להחזיר לעצמי את הרגש אנפשי כך שאני ירגיש חלק מקהל ה` עם בכלל

תשובה

שלום וברכה

הנה תשובה מועלת לכל ואין לך דבר העומד בפני התשובה, וידע האדם שמששב בתשובה שלימה ותיקן את חטאו כל עוונותיו לא תזכרנה, והרי הוא ככל הכשרים בישראל, ויותר מהם. וכמבואר בדברי הרמב"ם רמב"ם הלכות תשובה פרק ז ואל ידמה אדם בעל תשובה שהוא מרוחק ממעלת הצדיקים מפני העונות והחטאות שעשה, אין הדבר כן אלא אהוב ונחמד הוא לפני הבורא כאילו לא חטא מעולם, ולא עוד אלא ששכרו הרבה שהרי טעם טעם החטא ופירש ממנו וכבש יצרו, אמרו חכמים מקום שבעלי תשובה עומדין אין צדיקים גמורין יכולין לעמוד בו, כלומר מעלתן גדולה ממעלת אלו שלא חטאו מעולם מפני שהן כובשים יצרם יותר מהם.

גדולה תשובה שמקרבת את האדם לשכינה שנאמר שובה ישראל עד ה` אלהיך, ונאמר ולא שבתם עדי נאם ה`, ונאמר אם תשוב ישראל נאם ה` אלי תשוב, כלומר אם תחזור בתשובה בי תדבק, התשובה מקרבת את הרחוקים, אמש היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה, והיום הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד, כמה מעולה מעלת התשובה, אמש היה זה מובדל מה` אלהי ישראל שנאמר עונותיכם היו מבדילים ביניכם לבין אלהיכם, צועק ואינו נענה שנאמר כי תרבו תפלה וגו` ועושה מצות וטורפין אותן בפניו שנאמר מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי, מי גם בכם ויסגר דלתים וגו`, והיום הוא מודבק בשכינה שנאמר ואתם הדבקים בה` אלהיכם, צועק ונענה מיד שנאמר והיה טרם יקראו ואני אענה, ועושה מצות ומקבלין אותן בנחת ושמחה שנאמר כי כבר רצה האלהים את מעשיך, ולא עוד אלא שמתאוים להם שנאמר וערבה לה` מנחת יהודה וירושלם כימי עולם וכשנים קדמוניות. וע"כ כששבת בתשובה שלימה, צריך אתה לשכוח לאט לאט את כל הסיפור של העבירה, המחשבה על כך יותר ממה שהיא מדכאת היא נחשבת למשחק בבוץ מטנף ואין בכך שום תועלת, ומאוד חשוב, הפסיק מהרגשת ההלקאה העצמית!. ביום כיפור בכל שנה אתה יכולה לכוון להתוודות על כך בנוסח שכולנו אומרים `על חטא שחטאנו לפניך בגילוי עריות`, וזהו זה.

בהצלחה בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה