הלכות ומנהגים

למה אומרים ברכת אשר יצר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב. השאלה שלי היא שאדם יוצא מהנוחיות (שירותים) אחרי שעשה את צרכיו בין גדולים ובין קטנים יש ברכה שאומרים לאח"כ הנטילת ידיים 1.האם כל פעם אחרי השירותים אומרים ברכה זו 2.למה אומרים ברכה זו מה זה אומר קצת הרחבה אם אפשר בבקשה 3.ויש שתי סוגים של הנטילת ידיים א.שלוש פעמים על כל יד ב.ושלוש פעמים לסרוגין מיד ליד מתיי אומרים את השלוש פעמים על כל יד ומתיי אומרים את השלוש פעמים לסרוגין תודה רבה לצוות הידבררות ותודה רבה לקדוש ברוך הוא שאתם נימצאים ועוזרים אשרייכם תבורכו

תשובה

שלום וברכה

לאחר השירותים נוטלים ידיים שלושה פעמים לסירוגין כמו לאחר הקימה בבוקר. רק בנטילת ידיים לסעודה נוטלים את הידיים קודם את נטילות הימים ולאחר מכן את נטילות השמאל .

הברכה אשר מברכים, לאחר נטילת הידיים ביציאה מהשירותים היא ברכה זו:

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה וּבָרָא בוֹ נְקָבִים נְקָבִים חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבוֹדֶךָ שֶׁאִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אוֹ יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם אִי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם וְלַעֲמוֹד לְפָנֶיךָ אֲפִילוּ שָׁעָה אֶחָת: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה רוֹפֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂוֹת:

אומרים זאת כל פעם לאחר שנפנים כדי להודות לה` על בריאת יצירה המופלאה, והיא גוף האדם, ויצר בנו מערכות משוכללות, הנפתחים ברגע המתאים, והנקבים האמורים להיות פתוחים כגון האף והפה אינם נסגרים, ונס גדול הוא עצם קיום גוף האדם.

בהצלחה

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אשר יצרברכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה