חברה והשקפה

נסיון ועוד נסיון

  • כ' סיון התשע"ט
אא

שאלה

שמעתי מכמה אנשים שוחחתי איתם שזה קרה להם ואצלי זה אהגיע לשיא, עברתי נסיון מד קשה וחרי תקופה של עבודה פשוט ניצחתי את היצר הרע, זה היה מאד מאד קשה, קשה מנשוא, עמדתי בו ואח"כ הייתה לי תופה של קרבת ה' אדירה..
אחרי תקופה מיי קצה אותו נסיון חזר, איך אפשר לעמוד בזה, בקושי נשמתי לרווחה ושוב...היה ליקשה ואיכשהו ה' העביר את זה בלי שהתאמצתי מידי הרבה, עכשיו בפעם השלישית זה חסר שוב וזהו אין מה לאמר... מה ה' רוצה ממני, אומרים שיהודי לא שואל למה אלא בשביל מה.. איך דורשים כזה דבר?
אני מתוסכלת, עבדתי קשה.
אין אפשרות לעבור משו אחרי שהתאמצת ולהרגיש גדול???
מה אני אמורה להרגיש כלי הקב"ה... אני משתדלת לקיים את המצוות מאבה, ואני אוהבת אותו ולא מצליחה להבין למה ככה??
אשמח לתשובה שתרגיע.
תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

לא בטוח הבנתי את השאלה. אנסה לענות בעז"ה.

את כותבת שהיה לך ניסיון קשה והצלחת ושוב בא הניסיון אבל היה יותר קל להתגבר ועכשיו בא בשלישית ואינך מבינה מדוע. כך הבנתי את שאלתך.

משל למה הדבר דומה לחייל שעובר אימונים להכניע את האויב וכאשר רואים שהוא מצליח לעמוד בזה והוא כבר קיבל כלים להתגבר ולנצח הוא נשלח לשדה הקרב וכאשר הוא מנצח הוא נשלח שוב ושוב. בכל פעם שהוא מנצח את אויביו הוא מקבל תגמול גדול ושכר עצום למרות שלחייל זה בעל הניסיון במלחמה עם האויב אין זה מסובך מידי. האויב לעומת זאת רואה את החייל המנצח ומנסה שוב ושוב לגבור עליו. כך הוא דרך העולם. הנמשל ברור את קיבלת משימה להתגבר על היצר וניצחת. קיבלת שוב וניצחת שוב, על כל מלחמה כזו את מקבלת שכר רב ועצום ולומדת עוד ועוד תכסיסי מלחמה ומנצחת בקלות והורגת את כוחות היצר  ומקרבת את הבריאה אל הקדושה ומה לך להלין על כך שאת נשלחת שוב ושוב לשדה הקרב. זה מעלתך ובך בחר ה' שתוכלי להכניע את היצר שוב ושוב.

הירצ מנסה לתקוף אותך מכל צד כי הוא לא אוהב שמנצחים אותו אבלאת מספיק חזקה לעמוד איתן ולנצח את היצר לגמרי ובזה את קונה חיי נצח וחיי עולם הבא בכל הבחינות ובכל התחומים.

אשמח לסייע עוד ככל הצרוך.

עלי והצליחי,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מלחמת היצרניצחון על היצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה