תורה ומדע

מה ההסבר לתופעת המאובנים שונים בשכבות שונות

  • כ' סיון התשע"ט
אא

שאלה

תומכי האבולוציה מצביעים על עובדת היות סוגי מאובנים מסוימים בשכבות מסוימות, ולטענתם הסדר בשכבות הוא מן המאובנים הפשוטים לשכבות שבהן ישנם יצורים מפותחים יותר, אמנם אנחנו טוענים שלא תמיד הסדר הוא כך ובזה מערערים את טענת ההתפתחות מן הפשוט למורכב יותר, אבל מה ההסבר לשיטתינו לתופעה של הופעת סוגי מאובנים מסוימים דווקא בשכבות מסוימות? לכאורה היינו צריכים למצוא את כל סוגי הבעלי חיים בכל השכבות..
אודה להתייחסות הרב בלס לשאלה

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 

בדקתי בעיון טענה זו, ולהפתעתי הרבה מצאתי שאין במציאות "שכבות מאובנים", כי קיימת תנועה תמידית של שכבות הקרקע, אשר נעות, מתחברות זו בזו, עולות זו על גבי זו, כך שמאובנים מכל סוג נמצאו למעשה בכל גובה בקרקע. מאובני דינוזאורים נמצאים בדרך כלל על פני הקרקע, ולא בעומק רב.

אבולוציונים נוטים להציג מאובנים לפי התיאוריה של "העץ הפילוגנטי" - כך שבעצם ירו את החץ ואז סימנו את המטרה סביבו. התיאוריה קבעה את מיקום המאובנים בהיסטוריה, ולא המאובנים יצרו את התיאוריה. 
עוד נתון שחשוב לדעת: מאובן אינו אלא אבנית, שהחליפה את העצם המקורית. אין שום דרך מדעית לתארך אבנית. כך שהתארוכים נעשים על פי השערות על הקרקע, ולא המאובן עצמו - שיכול לנוע בקרקע.  

גילם של מאובנים אינו בגדר עובדה אמפירית.  לא קיימות אפילו שתי שיטות תארוך המניבות גילאים זהים בקביעות, כך שלא קיים אף מבחן של ביקורת-מדעית המסוגל לאמת או להפריך את השערות התארוך. חוקרים נוהגים לקבוע גילאים, בכל פעם, באמצעות שיטת תארוך בודדה, ולאחר מכן מצרפים להשערה זו את כל המאובנים מאותו מין שנמצאים ברחבי העולם.

מה שמקומם הוא, שהשכבות כלל אינן מסודרות באופן כרונולוגי כפי שמציגים ספרי הלימוד לקהל הרחב. שלדי דינוזאורים נמצאים לרוב על פני השטח. ד"ר מייקל נווקק, מנהל האוצר למחקר פליאונתולוגי בארה"ב, מסביר: "רוב מאובני הדינוזאורים נמצאים שוכבים ממש על פני השטח, אך הם לא אמורים להיות חשופים לגמרי, לפעמים מוצאים זנב על האדמה, ואז לחפור לכיוון הגולגולת. לכן חשוב פשוט ללכת בשטח ולהסתכל. זה הצעד הראשון במציאת דינוזאורים".
(Michael Noavacek, Provost of Science, Curator Division of Paleontology)

שיטת הכִּיוּל המדעי: חוקרים מתעלמים בדרך קבע ממאובנים שאינם תואמים את "גיל" השכבה שבה הם נמצאו, ומכנים אותם בשם "אנומליות". מחקר מקיף בנושא זה הציג למעלה מ-200 פרסומים מדעיים על "אנומליות" של מאובנים (חפש בגוגל: "creationwiki Anomalously Occurring Fossils".
מאובנים של דינוזאורים נמצאים אף לצד יונקים. ד"ר דונלד בארג' (Dr. Donald Burge), אבולוציוניסט, מעיד במחקרו: "אנו מוצאים מאובני יונקים כמעט בכל אתרי החפירה שלנו למציאת דינוזאורים. הם לא זוכים להתייחסות...". 

במציאות אנו מוצאים את כל בעלי החיים בכל השכבות.

בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מאובניםשכבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה