תפילה וברכות

מספר שאלות בבקשה

  • כ"ח סיון התשע"ט
אא

שאלה

1) האם יש לומר "לשם ייחוד קודשא" לפני תפילת שחרית גם אם אני מתפלל את תפילת שחרית בדילוגים [אומר רק את קטעי התפילה העיקריים]?

2) האם כשמברכים על טלית גדול בבוקר, חובה להחזיק את הטלית בדרך מסויימת ואך ורק כך? או שמא אין הלכה מסויימת בנוגע לאופן האחיזה בטלית בשעת הברכה? אציין שאני מחזיק את הטלית באויר מעל לראשי ואז מברך ולאחר הברכה מוריד הטלית על גופי. מהי חוות דעתו של הרב?

3) שוב, לגבי תפילת שחרית - מהם קטעי התפילות שחובה עלי לומר אותם לאחר תפילת שמונה עשרה, כאשר אני אומר את תפילת שחרית בדילוגים (אומר את התפילות העיקריות)? וכן, האם חובה עלי לומר את כל הוידוי המוארך שלאחר תפ' שמונה עשרה?

4) כל בוקר לאחר תפ' שחרית אני קורא פרקי תהילים. האם חובה עלי לומר את שתי הבקשות המאורכות לפני ואחרי קריאת תהילים או האם זה רק רשות ואפשר פשוט לומר את רק הפסוקים עצמם [2-3 פסוקים לפני ואחרי]?

5) האם חובה עלי לשטוף הכיור (כיור שצמוד למכונת כביסה. לא כיור שנמצא בחדר רחצה או בחדר שירותים) - כיוון שלפעמים דיירי הבית שמים בו כלי אוכל \ סכום מלוכלכים. לכן, האם כשאני נוטל ידיים בכיור זה לאחר שהייתי בשירותים או לאחר שאחזתי בנעליים או לפני תפילת שחרית\מנחה\ערבית - האם חובה עלי לשטוף את הכיור היטב מהטומאה שהיתה ביידי, האם הטומאה מידיי מטמאת את הכיור ואת הכלי מאכל שבו או שזה רק בדמיוני?

6) כשאני מתקלח ומסבן את כפות רגלי - האם לאחר מכן עלי לצאת מהמיקלחת וליטול את ידי מן הטומאה של כפות הרגליים לפני שאני מתלבש או שאין הדבר נחשב לטומאה? ואם אני נמצא במיקלחת וקודם מסבן את כפות רגלי, האם עלי לצאת מן המיקלחת וליטול ידי לפני שאני מסבן את שאר גופי?

7) האם מותר ללבוש טלית קטן בחדר הרחצה+שירותים, לאחר המיקלחת? או שעלי לצאת וללבוש הטלית מחוץ לחדר רחצה+שירותים?

8) אם אני רוצה לאכול דבר מה שאני בטוח ב-99% שהוא כשר כמו חלב או ממתק או מאכל צמחוני לחלוטין שבושל ע"י עכו"ם אך שברור לי לחלוטין שאין בו שום רכיבים מן החי - האם מותר לי לברך על מה שכתבתי לעייל - בלי שם ומלכות? או האם פשוט לי לשבח ולהודות לה' ללא ברכה אך בתפילה/שבח מהלב? כיון שאני מתגורר בחו"ל והאוכל אינו מובן מאליו שהוא כשר, שלא כמו בישראל. דעתו של הרב בבקשה?
 

תשובה

שלום וברכה

1. ראוי לומר אבל אין חובה.

2. כך נהוגים כדי שלא יהיה הפסק בין הברכה ללבישה.

3. https://www.hidabroot.org/question/116979

4. רשות.

5. לא חובה.

6. לאחר הרחצה יש ליטול ידיים.

7. ניתן ללבוש במרחץ. אם אתה צריך לברך עדיף לצאת החוצה וליטול ידיים ולאח רמכן לברך וללבוש את הציצית.

8. אסור לאכול מה שלא כשר במאת האחוזים.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כשרותתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה