חברה והשקפה

עין הרע

  • י"ד תמוז התשע"ט
אא

שאלה

בס"ד
ערב טוב
קודם כל יש לי בקשה: אני מאד מבקש שיעבירו את השאלה לרב זמיר כהן, אני מאד מתחבר לדרך שלו ולהשקפה שלו, ואשמח מאד לשמוע את דעתו בנושא. תודה רבה רבה
השאלה: ברוך ה' הכל טוב, וגם מה שלא נראה טוב אני בטוח שזה הכי טוב ותמיד מודה לה' על הכל. הבעיה שאחרי שאני מודה אני פוחד שהטוב הזה ייפסק- אולי ההתפעלות מהטוב גרמה לעין הרע, או שלא הודיתי מספיק או שלא ביקשתי מספיק אחרי שהודיתי. אני לא פוחד שה' ייקח לי את הטוב כי גם אם הוא ייקח אני בטוח שזה הכי טוב, אני פוחד שאני אגרום לטוב להיפסק ע"י מחשבה לא טובה וכו..
השאלה האם כשמודים לה' מתוך התפעלות מהטוב, יש חשש שההתפעלות תגרום לעין הרע? והאם כל פעם שמודים לה' צריך מיד לבקש על העתיד?
שאלה נוספת- לפעמים עולות לראש מחשבות לא רצוניות, לדוגמא מחשבה של ביטחון במשהו אחר חוץ מה', מיד אני נלחץ שמא ה' ישאיר אותי בידיים של מי שבטחתי בו כמו שכתוב וכמו שאכן קרה לי פעם. השאלה- האם מחשבות לא רצוניות עלולות לייצר מציאויות שליליות? ואם עולה לראש מחשבה לא רצונית, יש דרך לבטל אותה שלא תגרום למציאות שלילית או שלא להתייחס ולא לחשוש?
אשמח שהרב זמיר יענה לי על השאלות (או לפחות שיפנה אותי להרצאות שלו בנושא)
תודה רבהההה

תשובה

שלום וברכה

הסוד של שמירה מעין הרע היא על ידי שיוך כל מה שיש לנו לעזרת הבורא. עין רעה עובדת על ידי ניתוק השפע משורשו ולכן התרופה לכך היא על ידי הודאה לה' וכך העין הרעה לא יכולה לקלקל. משכך ברור שההודאה לה' אינה יכולה להזיק.

ב. מחשבות לא רצוניות לא משפיעות כלום.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עין הרעמחשבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה