חברה והשקפה
אמונה ועבודה עצמית
- י"ח תמוז התשע"ט
שאלה
שלום רציתי לשאול 2 שאלות:
1) איך זה הגיני שה' ברא את כל העולם
(אלפי עדות אלפי סוגי אנשים אלפי סוגי ארצות
אלפי סוגי מחלות,בעיות פוליטיקות,מריבות סיבוכים וכו)
וכל זה רק בשביל כמות מזערית של אנשים בעולם שיהנו מלימוד תורה ומקשר העם ה'
זה נשמע הזוי
כי אנשים שבאמת מחוברים ולומדים זה כלום מהכלום מאוכלוסיה בעולם
זה לא נשמע לי שוה את זה
וזה לא פייר לכל העולם שסובל
2) כל פעם שאני מחליטה שאני עובדת על איזה שהוא מידה דוקא אכשל בו יותר מתמיד וכשאני עושה דברים ספונטנית זה יותר עובד לי כי כשאני שמה דגש על משהו זה על הפרנציפ לא יעבוד
מה אני אמורה לעשות?
תודה רבה
תשובה
שלום וברכה,
1. כל הגויים מצווים לעבוד את ה' באמצעות שבע מצוות בני נח שהוטלו עליהם (אלו בעיקר מצוות שבין אדם לחברו, כמו לא לרצוח, לא לגנוב וכו'), על כך הם זוכים לחלק לעולם הבא. כמו כן, כל גוי יכול להתגייר אם ירצה בכך. עוד במאמרי: "האם זו אפליה שהגויים לא זכו לקבל תורה?"
https://www.hidabroot.org/article/226414
הקב"ה נותן שכר ועונש לכל אומות העולם על מעשיהם הטובים והרעים. ראי הוכחות לכך:
https://www.hidabroot.org/article/215384
ה' ברא את העולם בצורה של ממלכה, שיש בה אזרחים ונתינים, איכרים וחקלאים, שרים ובני מלך. וכמו בכל ממלכה, יש יותר אזרחים מאשר שרים ובני מלך, וחובת השר גדולה משל זו של האיכר. כך אמר ה' בתורה: "ואתם תהיו ממלכת כוהנים וגוי קדוש".
כמו כן ככל שיש יותר גויים בעולם, כך חשיבותם של היהודים יותר מודגשת - דווקא בשל מיעוטם מודגשת נדירותם וחשיבותם בעולם: "לא מרבכם מכל העמים חשק ה' בכם ויבחר בכם כי אתם המעט מכל העמים" (דברים ז, ז).
אומות העולם נוטלות חלק בממלכה האלוקית כיציריו, וגם בהם מתבטא רצונו. להבדיל, יש לנו עולם גדול מאוד עם מגוון אדיר של בעלי חיים, המבטא את חוכמתו של בורא עולם.
אמרו חז"ל ש"חביב אדם שנברא בצלם" - פירוש הדבר שאלוקים אוהב את כל בני האדם בעצם, אך עם זאת כמובן שייתן מאהבתו יותר למי שנדרשו לתפקיד חשוב יותר בקיום הבריאה ומתאמצים להשיג קרבתו באמצעות קיום התורה והמצוות (התורה והמצוות מדמים את מעשי האדם אל הבורא יתברך, ומתוך דמיון זה זוכה הנשמה להתקרב ליוצרה). אין כאן אפליה, שכן גודל הקרבה לה' תלויה באופן ישיר בגודל קיום המצוות המקרבות לה' יתברך. מי שעושה יותר - זוכה ליותר קרבה.
מסיבה זו, כל גוי בעולם יכול לבחור להתגייר מרצונו (לקבל על עצמו עול תורה ומצוות בטבילה), ואז יהיה ליהודי לכל דבר ועניין.
2. תמיד כדאי לקבל על עצמך קבלה קטנה שאת בטוחה לחלוטין שתצליחי לעמוד בה, מאשר קבלות שבהן את עלולה להיכשל או להתייאש מהן. זו שיטת הצעדים הקטנים, וכל עוד את בעלייה, זה העיקר. ראי עוד:"
https://www.hidabroot.org/article/231233
בברכה,
דניאל בלס
להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il