הלכות ומנהגים

היגיון במצוות

  • כ' תמוז התשע"ט
אא

שאלה

אני מאמינה שהשי''ת ברא אותנו ורוצה להיטיב איתנו איך יכול להיות שברא אנשים להטבי''ם ואוסר עליהם להתנהג כפי שמצופה מהם לפי צורת בריאתם?
אשמח לתשובה כי זה ממש לא מסתדר לי אני יודעת שה' הוא רחמן וכו' וכו'
תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

נא לראות את הקטע הבא של הרב זמיר כהן בנושא נטיות הפוכות:
https://www.hidabroot.org/video/60935

חשוב להבין שטבע הגבר וטבע האשה נועדו זה לזה - הן מבחינה נפשית רגשית, והן מבחינה ביולוגית חיצונית לפרייה ורבייה.
 
מחקרים גילו שרק פחות מאחוז אחד מהאוכלוסייה נמשכים לבני מינם (ישנם גם אנשים שנמשכים לילדים, או נמשכים רק לבעלי חיים, והכל מבינים שנטייתם אינה מייצגת משיכה תקינה). כמו כן, מחקרים נוספים ע"פ סולם קינסי גילו שרוב בעלי הנטיות ההפוכות נמשכים גם לנשים, אך מגלים העדפה לבני מינם ולכן בוחרים באורח חיים זה. כך שאם ילכו בדרך התורה והמצוות, יזכו להקים משפחות כשרות למהדרין - למרות העדפתם.
 
צריך להבין שנטייה הפוכה אינה מייצגת טבע אלא סטייה מדרך הטבע התקין שבין גבר לאשה, ייתכן שהיא נובעת מסיבות פסיכולוגיות, רשמים מן הילדות, או סיבות ביולוגיות שעדיין אינן ידועות לנו [ללא קשר לטבע המשיכה, יש לכל אדם יש נשמה ובחירה חופשית אם לבצע את נטייתו בפועל או להתגבר על תאוותו].
  

באיסורי עריות קיימת סכנה של פגימה בטבע האדם - המשפחה המורכבת מאב ואם, וכאשר אדם פוגע ביסודות הטבע האנושי - הוא מאבד את כל הבניין. הבה נחשוב על כך:
מי שמתיר איסורי עריות בין גברים, אין כל סיבה שיאסור משכב עריות בין אח לאחותו, או בין אם לבנה, או בין אב לבתו, או אפילו בין אדם לבהמה בוגרת. אפילו אם יוכח שקיימת נטייה גנטית כזו - אין זה יכול להתיר את הבחירה לפעול לפי הרצון.
 

גם אם האדם לא בוחר את רצונו - האדם תמיד בוחר את מעשיו.

 
עם זאת, חשוב להדגיש שיהודים עם נטיות הפוכות אינם אנשים "רעים" לפי התורה, אלא יהודים שקיבלו התמודדות קשה יותר מאחרים, גם הם אהובים לפני הקב"ה ואיננו שונאים אותם. בעלי נטיות לא ייענשו על עצם נטייתם המינית, כל עוד לא ביצעו אותה בפועל. בין אם הנטייה מולדת ובין אם היא נרכשת, אין ספק שיש כאן התמודדות ונסיון משמים לאותם אנשים, ואם יצליחו לעמוד בהם בגבורה, יזכו לשכר גבוה לעולם הבא.
 
מבחינה רוחנית, נוכל להבין שישנם אנשים שירדו לעולם הזה עם תיקון קשה יותר מאחרים, כדי לתקן עוונות שבהם קלקלו בגלגול קודם, ועליהם לעמוד בנסיון ולא לממש את תאוות לבם. יש המסבירים כי אנשים שחטאו בחטאים חמורים מאוד בגלגול קודם מרצונם החופשי - חוזרים לעולם הזה עם תאווה שתזיק להם ולא יוכלו לממשה, אך על ידי שיעמדו בתאוותם יזכו לגבורה רוחנית וישלימו את תיקונם.
 
בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אדםבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה