כיצד ניתן להנות ולשמוח בחיים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לרב פנגר שלום ברגעים אלה סיימתי לשמוע את הרצאתך בנושא תכלית החיים. הרצאה מרגשת מאוד אך למרות הדברים שנאמרו שם במכתב של אוו ילד בן 17, אני מרגישה בדיוק הפוך ממנו ואולי אפילו הייתי מתחלפת איתו. אני מרגישה שאין לי כוח להתמודד ושהחיים פה מיותרים. אני לא יודעת איך ומאיפה, אנשים שואבים כוח לשמוח בחיים שלהם ולרצות אותם למרות הקשיים. באמת, אני מקנאה באלה שמתחתנים ויולדים ושמחים בילדים ובזוגיות שלהם. שמחים להנות מהחיים. אנימרגישה כמו המחבר של ספר קוהלת. שהחיים משעממים ושאין בהם כלום. כמו איש זקן שכבר ראה הכל ומבין שהכל הבל, למרות שאני כולה בת 26. אני באמת סובלת מהמחשבה הזו ולא חיה באמת את החיים שלי. איך שמחים איך חיים תודה לתשובתך

תשובה

שלום וברכה

(הערה מקדימה: הכותב לא שמע את ההרצאה) אכן החיים הם משועממים וחסרי תכלית לאלו שאינם רדודים, ואינם מתפשרים על חיים של בערך וכאילו, ללא מטרה וללא יעד, רק לקום לסבול ולישון. ואכן לבעלי החכמה החיים חיייבים להיות מלאים ערכים ומלאים בתכלית עליונה, אשר למען הערך העליון הם חיים, וזוהי כל מטרתם, ובזה הם מתקדמים ומרגישים סיפוק עז מחייהם וממעשיהם. והדרך היחידה להגיע אל הנ"ל היא ע"י ידיעת תכלית הבריאה, ותכלית חיי האדם, אשר בידיעת האדם כל זאת, ובעשותו את אשר ידע מתמלא הוא בסיפוק רב, וכולו אומר אושר. והידיעה הזאת היא ע"י חקירת תכלית הבריאה, ובדיקת רצון הבורא ע"י חקירת הדבר בכל מקום אפשרי.

והדרך לכך אינה רחוקה, ומצוייה היא על פתחינו. הבורא נגלה לנו והודיע לנו את רצןנו בבריאה, ונתן לנו את תורתו, והבטיח לנו שבעשותינו זעת נהיה קרובים איליו ונזכה לחיי אושר בעולם הזה ובעולם הבא. ומוזמנת את לנסות את הדרך הזאת, ובטוחני שהאושר המצופה, יגיע אילייך במהרה. נשמח לעזור לך ולכוונך ככל הצורך.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה