נשים

שמירת נגיעה

  • כ"ח תמוז התשע"ט
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,רציתי להתייעץ לגבי נושא שלא עוזב אותי.
אני בת 20 שומרת נגיעה כבר הרבה זמן,זה עניין מאוד חשוב לי ,אבל לאחרונה יש מישהו שמאוד צריך תחיבוק הזה שאני עוזרת לו בהרבה דברים והוא כמו אח קטן והוא עושה לי רגשי שהוא ממש צריך תחיבוק אז אין לי בעיה כי הוא כמו אח קטן,וקרה איתו משהו שהתחבקנו (חשוב לי לציין שאני עדיין בטולה,ובטולת שפתיים).אבל פשוט אני צריכה להקפיד לא ללכת למקומות מבודדים.
יש יגידו שאני מחמירה עם עצמי אבל בשבילי זה אסון.אני לא מפסיקה לחשוב ולבכות על זה אני לא מאמינה איך לי זה קרה שהייתי כל כך חזקה בזה אני מרגישה שהרסתי לי את העתיד את הזדמנות לבעל עם מידות טובות ששמר על עצמו.יש בי משהו שמפסיק לחפש כי חבל על העבודה גם ככה אף גבר שמור לא ירצה אותי עכשיו.
אני לא יודעת מה לעשות אולי להמשיך האלה כי דברים כאלה יכולים לקרות לכולם גם לאנשים שעכשיו ממש דתיים , בעבר שלהם זה יכל לקרות.אז אולי לא להתייאש.
אבל זה פשוט מעצבן איך בשנייה כל ה20 שנה האלה נהרסו,אין להם טעם יותר.סורי על החפירה אני פשוט מתוסכלת מאוד ואין לי עם מי להתייעץ.

תשובה

שלום וברכה

יצר הרע כוחו רב לשכנע את האדם שהוא לא שווה ולא ראוי וכו', אין כל מקום לקבל את זה.

אמת שאסור לגעת בו ולחבק אותו וכפי שאת רואה שזה יכול להפיל אותך שוב לנגיעה או חיבוק יש להתנתק ממנו למרות כל המסכנות שלו, אסור להיות בקשר עם גבר זר ללא מטרת חתונה, אף שמטרתך טהורה לשם קירוב.

אולם חלילה לחשוב שנפילה מבטלת עשרים שנה ושאת לא ראויה לבחור ירא שמים ועוד עוד דברי הבל שהיצר מלעיט אותך כדי לסובב את הסכין לאחר שהוא תחב לו אותו בגב. האדם צריך לדעת שהנפילה הינה רגעית ואל פוגעת באדם שרוצה לשוב מיד ולעבוד את בוראו הרי שהנפילה רק משמשת למקפצה לעליה נוספת והתעלות בעבודת השם ובוודאי שלא מפסידים את כל השמירה שלך כל השנים ואת עדיין טהורה ובוודאי תזכי לבעל ירא שמים.

חיזקי ואמצי,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נגיעהחיבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה