חברה והשקפה

הכל בידי שמיים

  • ו' אב התשע"ט
אא

שאלה

שלום וברכה

רציתי לברר נקודה שמבלבלת אותי:
כתוב הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים,אם יש זוג נשוי חדוגמה והבעל בגד באשתו, האישה צריכה להבין שהכל זה מיידי שמיים, מנגד: הבעל חטא שזה קשור ביראת שמיים, פתחתי את המפת לידה שלי על פי אסטרולוגיה הודית שהיא די מדוייקת על פי הניתוח המעמיק שעשיתי,וכתוב שהורי התגרשו עקב חוסר נאמנות- כלומר החוסר נאמנות הייתה ביד הגזירה , לעומת זאת כתוב חוץ מיראת שמיים כלומר לצד הבוגד הייתה צריכה להינתן זכות בחירה -חוץ מיראת שמיים, איך זה מסתדר? אם הצד הנבגד צריך.להבין שזה מהשם וגם כתוב בפירוש במפת הלידה שלי שעל פי הכוכבים זו הגזירה ואילו הצד הבוגד יאלץ להענש על כך כיין שלא ירא?

עוד שאלה לגבי כיבוד הורים- אם הילד יתנהג לאמא כמו שהאמא התנהגה לסבתא על פי עיקרון מידה כנגד מידה, מוכרח שהילד ישחק את הםפקיד הזה וכביכול התנהגותו תלויה באיך שהאמא התנהגה לסבתא- היכן זכות הבחירה של הילד?

ועוד שאלה שקשורה ללוח שנה עברי מול לועזי- אני מאוד מתעניינת באסטרולוגיה ועל פי האסטרולוגיה ההודית הגעתי למסקנה שהניתוח של חיי הוא די מדויק עד הפרטים הגי קטנים אבל ההודים משתמשים בלוח שנה לועזי שעל פי היהדות שגוי- איך זה יכן? מה שגוי בחישוב שלהם ואיך הניתוח שלהם מדויק למרות השגיאה?

תודה רבה על המענה

תשובה

שלום וברכה

ברור למעלה מכל ספק שלבוגד היה זכות בחירה. הנבגדת שמרגישה כאב ופגיעה אינה נפגעת בגלל הבוגד אלא מגלגלים חובה על ידי חייב זאת אומרת שלנבגדת יש גזירה להיפגע ולכאוב במידה מסויימת של כאב אבל לא נגזר עליה איך תיפגע והבוגד בבחירתו היה הסיבה להביא את הכאב על האישה הנבגדת.

חשוב לדעת שהאסטרולוגיה היא לפי שנת החמה ולכן הלוח העברי פחות קובע.

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בוגדבחירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה