מדוע לא לעשות שרות לאומי צבאי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

למה לא לעשות שרות לאומי צבאי

תשובה

יש לכך הרבה טעמים וחומרת הדבר היא עד כדי כך ש"החזון איש" שהיה גדול הפוסקים ומעמיד הדת בארץ ישראל בתקופתנו פסק על כך "יהרג ועל יעבור" . הטעם העיקרי הוא הפירצה בצניעות הבת בהיותה במסגרת מחוץ לבית בגיל צעיר זה, בחברה שאינה ניתנת לפיקוח וכו אין צורך להרחיב ברגישות הענין והדברים ברורים. וכפסק רוב ככל גדולי ישראל, וכן פסקה הרבנות הראשית לישראל, באיגרת לבנות ישראל מחודש כסלו שנת תשי"א, וזה לשון האיגרת: "...הננו אחרי בירור המצב מפרסמים דעת תורה שגיוס נשים אפי` פנויות במסגרת צבאית באיזו צורה שהיא אסורה בהחלט", (משואה לדור עמוד קיז).

משם הרב הראשי הגאון רבי צבי פסח פראנק זצוק"ל נאמר כי אף אילו יגייסו נשים לומר תהילים במסגרת של גיוס, הדבר אסור בהחלט. גם אנשי רוח חילוניים מוחים על מה שנעשה בין הפרוזדורים בהתגייסות הצבאית, והדברים אינם בגדר סודות צבאיים. אפשר ורצוי מאוד לנתב את רוח ההתנדבות למקומות שרוח חכמים נוחה מהם, שלא במסגרת צבאית, ויש הרבה מקומות כאלו. בהצלחה - מנשה ישראל


נ"ב. זוהי אחת מהשאלות שהגיעו לשולחן המערכת כתוצאה מהשירות הזה, הנה:

שלום, אני שירתתי בצבא ובמהלך השירות נוצר קשר מאוד חזק ביני לבין אחד הקצינים בפלוגה והקצין הזה הוא דרוזי יש לצייןשאני באה ממישפחה דתיה מאוד עם ההורים שלי ידעו על כך הם יהרגו אותי יזרקו אותי מהבית ואני יכולה לישכוח מליראות אותם איי פעם..

יש לציין שליפני הצבא אני בעצמי הייתי מאוד דתייה ובחיים לא הייתי חושבת על זוגיות עם אדם שהוא לא יהודי! אני והקצין אוהבים אחד את השני מאוד ניפרדנו ליפני כמה חודשים ביגלל העולמות השונים של שנינו היינו חייבים לשים לזה קיץ ויש לציין שגם אצל הדרוזים זה אסור ועם מישפחתו זה הסוף שלו. למרות הניתוק של ה3 חודשים פיתאום חידשנו שוב את הקשר לא עובר יום שאני לא בוכה אני מפחדת מאוד אני יודעת ש ה` כועס עליי אני מפחדת מיום הדין על העונש הצופה לי מה עליי לעשות אני אוהבת אותו וקשה לי לוותר עליו תגידו לי מה העונש של קשר כזה עם אדם אסור ומה לעשות בקשר לאהבה הכי גדולה שלי ולמה למה ה` בוכן אותי ככה אני כל יום קוראת תהילים ומיחנננת לה` שיסלח לי אבל בו זמנית אני ממשיכה לאהוב ומידי פעם להיפגש עם החבר שלי תענו לי בהקדם כי אני ממש סובלת..


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה