מהי דעת תורה על גיוס בנות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני בגיל של גיוס ורציתי לדעת מה בדיוק דעת הרבנים בעניין..

תשובה

שלום וברכה

גיוס בנות לצבא אסור בהחלט, והרי הוא כגילוי עריות . וחובה למסור את הנפש ע"מ שלא להתגייס. זאת מלבד שהסיכויים שתשמרו שם מצוות שואף לאפס, ואיך תמסרו את עצמך מרצונך לאי שמירת המצוות.

ואצרף שני מכתבים שהגיעו לאחרונה ממש, ותלמדו את גודל הסכנה.

שלום אני שירתתי בצבא ובמהלך השירות נוצר קשר מאוד חזק ביני לבין אחד הקצינים בפלוגה והקצין הזה הוא דרוזי יש לצייןשאני באה ממישפחה דתיה מאוד עם ההורים שלי ידעו על כך הם יהרגו אותי יזרקו אותי מהבית ואני יכולה לישכוח מליראות אותם איי פעם..

יש לציין שליפני הצבא אני בעצמי הייתי מאוד דתייה ובחיים לא הייתי חושבת על זוגיות עם אדם שהוא לא יהודי! אני והקצין אוהבים אחד את השני מאוד ניפרדנו ליפני כמה חודשים ביגלל העולמות השונים של שנינו היינו חייבים לשים לזה קיץ ויש לציין שגם אצל הדרוזים זה אסור ועם מישפחתו זה הסוף שלו. למרות הניתוק של ה3 חודשים פיתאום חידשנו שוב את הקשר לא עובר יום שאני לא בוכה אני מפחדת מאוד אני יודעת ש ה` כועס עליי אני מפחדת מיום הדין על העונש הצופה לי מה עליי לעשות אני אוהבת אותו וקשה לי לוותר עליו תגידו לי מה העונש של קשר כזה עם אדם אסור ומה לעשות בקשר לאהבה הכי גדולה שלי ולמה למה ה` בוחן אותי ככה אני כל יום קוראת תהילים ומיחנננת לה` שיסלח לי אבל בו זמנית אני ממשיכה לאהוב ומידי פעם להיפגש עם החבר שלי תענו לי בהקדם כי אני ממש סובלת..

מכתב 2.

קצת קשה לי עם הסיפור כי אני מתביישת בו וחוששת שתשפוט חד צדדי מדיי. (וגם שתשפוט תאמת ואני מודה שחטאתי) אבל בכדי לקבל הדרכה נכונה אם יש צורך אני ישלם ת"מחיר". לפני 6 שנים התגייסתי לצבא שרתתי כפקידה כמובן חילונית לחלוטין (ללא זיקה לדת ידע, מסורת של כיפור, פסח, ראה"ש.). במהלך שרותי נקשרתי למפקד הממונה עליי שהיה קצין ומבוגר ממני ב 14 שנה, היינו בקשר רומן שנמשך 3 שנים, במהלכן התאהבתי בבן אדם הלא נכון לקראת אמצע הקשר הוא החל להשפיל להיות אלים פיזי ובייחוד מילולית, וכן הוא היה אסור (נשוי),יציין שבזמנו לא ייחסתי לזה חשיבות כי לא הייתי מודעת למעשיי לחלוטין הכל היה מתום לב הוא היה חבר וקשר ראשון.ו(הקשר היחידי בחיי אז כי עם ההורים לא היה אז משהו) בטח הנך תוהה למה לא התלוננתי אז כמובן הבושה ויותר מזה ה"אהבה".ושהסתיים הקשר מצידו בצורה ממש ממש לא יפה לקחתי ללב מדיי ניסיתי לבצע 2 נסיונות אבדון שהביאו ל 2 אשפוזים... ע"כ קחי את הדברים לתשומת ליבך.

ואשמח להתעדכן בהחלטתך. בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה