שיחת רעים עם גיס

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב- תודה על התשובות הנפלאות והמושקעות, יישר כח 1, גיסי מתארח אצלינו די הרבה, הוא קטן ממני בכ-10 שנים, אני בת 33, יוצא לנו לדבר די הרבה, האם זה אסור 2, איך עלי לנהוג כשמגיעים לביתנו חברים ומכרים של בעלי, האם אני צריכה להתנהג ממש כמו דג השאלות שלי נובעות מכך שאני רוצה לנהוג בצניעות המירבית עד כמה שניתן 3, איך ניתן לעבוד על מידת הסבלנות 4, קשה עלי מאוד מצוות כיבוד הבעל וגם כיבוד הורים, איך ניתן לשפר מצווה זאת תודה רבה רבה

תשובה

שלום וברכה

1. יכולה את לשוחח איתו, אך לא בעניינים אישיים שלך, ולא בצורה חברית, ולהזהר מאוד מאוד בהלכות יחוד.

2.אינך חייבת להיות כמו דג, אך עלייך להתנהג בצניעות, ולא לרקום קשרים, ולהיזהר מדיבורים מיותרים איתם, אלא להסתפק במילות נימוס.

3. הסבלנות נרכשת אכן בעמל רב ובעקביות, קבלי על עצמך להזהר מאוד מכעס, ואל תפחדי מכשלונות, כי המלאכה לא ליום ולא ליומיים, קניית מידה טובה לוקחת זן ושבע יפול צדיק וקם, נכשלים ונזהרים שוב, ואי כלל להבהל מכשלונות, אלא לזכור את ההצלחה, בכל פעם שאת מתגברת על עצמך תתני לעצמך צל"ש, ובעזרת ה` תוך זמן לא רב תראי שהתקדמת הרבה. וכנ"ל בעניין כיבוד הבעל, לימדי לדבר בנימוס ובקול שקט, ותהיי עקבית בזה, גם אם אינך מסכימה לדבריו לפעמים לימדי להתווכח בצורה מכובדת, ולזכור שגם לבעלך יש דיעה, ם אם אין הוא נכונה לדעתך. ובעזרת ה` תצליחי לקנות מיות תרומיות וטובות.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה