חברה והשקפה

בנוגע לכתבה שעשיתם על מוות קליני

  • ט"ו חשון התש"פ
אא

שאלה

אתם טענתם במאמר לגבי החיים שאחרי המוות כי ה"נשמות" ידעו מה קורה סביבם, מחקרים רבים שנערכו בנושא בהם ברוב המקרים רשמו פתק ועליו מספר במהלך סף המוות ולאחר מכן כאשר האדם טען שראה וידע מה קורה במשך היותו מחוץ לגוף שאלו אותו מה היה המספר על הפתק ולא ידע לענות להם המחקר הזה נערך לא פעם אחת ולא פעמיים אם טענתם נכונה וה"נשמה" ראתה את המתרחש סביב גופתה כיצד האנשים לא ידעו את המספר שהיה על הפתק? בתשובתכם אשמח כי תתנו לי הסבר הגיוני יותר מנסתרות דרכי האל וכולי

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 

כלל לא נכון. ד"ר פרנייה שערך את הניסוי הודה שלא הצליח לתפוס מקרים רבים של מתים קליניים שזכרו את החוויה החוץ-גופית, וגם במקרים הנדירים מאוד שתפס, האנשים כלל לא טפסו למקום הספציפי הזה בתקרה - כך שלא יכלו לראות מה כתוב בו. עם זאת סיפרו אינספור פרטים אחרים על הרופאים והמתרחש בחדר בזמן הניתוחים, עד כדי כך שד"ר פרנייה טען שכנראה הגורל משחק בו.

 

מכל מקום, קשה להתכחש לראיות. הרי ישנם למעלה מ-30 מיליון מקרים מדווחים של מתים קליני מרחבי העולם, המספרים על יציאה מן הגוף ומנהרה וקול שדיבר אליהם בכח המחשבה ושאל אם רצונם לשוב לעולם הזה או להמשיך לעולם האמת (דרך המנהרה). חוקרים רציניים מאוד, הן נוירולוגים והן פסיכיאטרים חקרו תופעה מדהימה זו והעידו על אמיתתה. הנה דוגמה מרשימה במי שחוותה מוות קליני בתור ילדה קטנה:
https://www.hidabroot.org/article/221954
  
בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מוות קליניחיים שלאחר המות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה