שבת היא סבל?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני נשואה בת 36 ואם ל- 2בנות מקסימות. אנו לא שומרי מסורת אך מאמינים ומקיימים חלק מהמצוות למרות שידוע לנו ששמירת שבת חשובה מאוד קשה לנו לקבל את העובדה שלא ניסע בשבת היום היחידי שיש לנו זמן לבלות עם הילדים ואנו נוסעים איתם לפארקים לים וכו` פרט לכך אני רואה אצל אחי ששומר שבת שיעמום גדול כמו יום כיפור במקום לנוח קם ב- 6 בבוקר הולך לבית הכנסת כל היום עייף והילדות מקסימום יוצאות סביב הבניין. האם זאת מנוחה המנוחה שלי היא לטייל בחיק הטבע עם הבנות לא לסבול אבל אני לא שלמה עם זה שאני לא שומרת שבת אנא נסה להאיר את השקפת עולמי. לפעמים אני מבולבלת מה הרעיון של כל האיסורים אם זה גורם קושי וסבל

תשובה

שלום וברכה אכן השבת חשובה עד מאוד, ומעיקרי היהדות הם, והשבת היא בת זוג של ישראל, והיא המשפיעה לעם ישראל שפע של ברכה, והשבת הוא המקשרת בין היהודי לה` יתברך.

ומה שאת כותבת שהשבת משעממת, הדבר תלוי בהתנהגות של כל משפחה, כשמנהלים את השבת כהלכתה ויודעים איך ליהנות מהשבת אין תחליף למנוחה ולרוגע וללכידות שמרגישה משפחת השומר שבת, אין קץ להנאת השומר שבת ביושבו בשולחן השבת מנותק מכל הדברים המעיקים של כל השבוע, ומנותק מכל הטלויזיה , ויושב היא עם בניו ומשוחח איתם על כל מה שעבר על כל אחד מבני המשפחה, וכן בענייני פרשת השבוע, אין לך מושג איזה גיבוש יש למשפחה אשר הגדולים והקטנים כולם קשובים אחד לשני, ולא מביטים בטלויזיה המנתקת כל קשר בין אחד לשני וכל אחד שקוע לבדו ושומר היא לבל יופרע על ידי האחר.

וכנ"ל בתפילות השבת ההרגשה של קירבת ה` ביום השבת הרגשה טובה היא לנפש, והוא נותנת כוח לאדם להמשיך בכל הקשיים כל השבוע, כי יודע הוא שאלוקיו עמו, וכל קשייו ידועים לו, ויודע האדם שקשייו אינם בטעות ובמקרה, ומקבל עליו את הדין באהבה וידע הוא שבבא הרגע המתאים יחלצו ה` מכל קושי. אם תרצי להתארח בבית של שומרי שבת ותראי עד כמה השבת היא מלאה בטוב ובשמחה באולקינו כיתבי לי ובעזרת ה` תיהני ותקבלי את ההחלטה הנכונה. האיסורים אינם גורמים כל סבל, האמת היא להיפך, הכול מוכן מערב שבת, אין צורך לעשות כלום בעולם העשייה שלנו בשבת ומתנתקים מהכל ונהנים מהנפש, ללא כל דאגה. טעמי וראי כי טוב ה`, אהיה מוכן להאיר לך עוד ככל הצורך.

בהצלחה - בנימן שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה