מה המשמעות הרוחנית של גירושין?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב. לפני שנה אישתי ביקשה ממני לעזוב את ביתינו (היא טענה ובצדק רב שעלי לשנות את דרכי) לתקופה מוגבלת אך מספיק ארוכה שאוכיח את עצמי. יש לנו 2 בנות אליהן אני מאוד קשור. אישתי הדגישה שאינה מבקשת להתגרש וקיבלתי על עצמי לעזוב את הבית ולשנות את דרכי. עזבתי את הבית וזכיתי להבין שמשבר הוא מקום ללמידה והתפתחות. מאמצי העלו פרי ושיניתי את חיי מקצה לקצה. במשך הזמן זכיתי להתקרב לעולם התורה והחשוב מכל אמונה. האמונה שרתה בליבי, על אף העצב והסבל. לשם קיצור, מהרגע שעזבתי את הבית אשתי אמרה שאינה רוצה להתגרש אך חיה באופן שהעמיד את דבריה בספק. אחרי 3 חודשים היא הסכימה ללכת ליעוץ, לאחר כחודשיים של יעוץ היא הבינה שהיא רוצה להתגרש. לאחר 6 חודשים סיפרנו לבנותינו על הגירושין. באתר הידברות ואחרים למדתי רבות על המימד והעומק הרוחני של חיי נישואין ומשפחה. גירושין הם בודאי חורבן האם הם גם עונש רוחני מידה כנגד מידה איך בגירושין היכן הטוב בגירושין (בעיקר לילדים) מה המשמעות הרוחנית העמוקה של גירושין עבור אבא גרוש תודה רבה לכבוד הרב.

תשובה

שלום וברכה

ראשית אשמח שתבהיר לי האם אכן אפסה ככל תקווה מדוע שלא תחזרו לחיות יחד. גירושין הם אכן דבר בלתי רצוי כלל, כשיש אפשרות לחיות יחד חיים טובים, ואין כל תועלת עבור הילדים מגירושין, וממש חבל שאינכם מנסים להתחבר יחדיו שוב.

אך ברור שיש מקרים שהגירושין הינם בלתי נמנעים, ואז יודעים שזה חלק מהתיקון, שעל האדם לעבור כדי להגיע לשלימות, ובדרך כלל תיקון לגלגול קודם. אך אמליץ שוב לבדוק את האפשרות לבנות בית יחד, ולא לחשוב איך להיפרד אלא איך להתחבר.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה