חברה והשקפה

שאלה על להטב

  • ה' טבת התש"פ
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. ברצוני לשאול שאלה לגבי איסור משכב זכר.
 חשוב לי לציין שאני חלילה לא רוצה להישמע כופרת, אני דתייה שמנסה להתחזק ואני רוצה לשאול תשאלה הזו כדי להגדיל את האמונה שלי בהשם ולהאמין שהוא עושה הכל לטובתינו.

אז איסור משכב זכר נחשב כחטא חמור מאוד אך אני לא מבינה למה, בסופו של דבר אלו שני אנשים שאוהבים אחד את השני ועושים הכל ברצון ואהבה גדולה אחד לשני. למה זה דבר רע, למה זה אמור להזיק למישהו? למה אלוקים לא רוצה שהאהבה הזו תתקיים? בנוסף שבימנו יש אפשרויות מדהימות של אימוצים ופונדקאות, ככה שזה לא משהו שעלול להרוס את היתרבות האנושות ולגרום להעם היהודי להיכחד. דבר נוסף זה שהאיסור כתוב לצד איסורים שהם דיי ברורים למה אסור לעשות אותם, כמו אונס, בגידה, משכב בהמה, בין המשפחה, אלו דברים באמת חולניים ואני חושבת שזה שאיסור משכב זכר מופיע לצידם רק יותר מבליט כמה הוא ממש לא חולני. אני רוצה גם לציין שיצא לי לראות זוגות להטהב,  והם אנשים מדהימים, אפילו כאלו שיש להם ילדים והם לדעתי הורים הרבה יותר טובים מהרבה זוגות "רגילים" שיצא לי לפגוש. אני חושבת שלקרוא לאנשים כאלו "תועבה" זה פרמיטבי לחלוטין, ושאנחנו צריכים יותר להתרכז בציווי "ואהבת לרעך כמוך", ולקבל ולאהוב כל אחד מעם ישראל לא משנה מה הנטייה המינית שלו, ובטח אם הוא אדם שלא עושה רע לאף אחד. אשמח לתשובתך והתיחסותך לדבריי. תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה,
 
מדוע שאהבה בין אח ואחות בוגרים בהסכמה לא תתקיים? ובין אב ובתו הבוגרת בהסכמה לא תתקיים? ובין אם ובנה הבוגר בהסכמה לא תתקיים? או בין אדם ובעל חיים בוגר בהסכמה לא תתקיים? הרי גם אז אפשר לומר ש"חולני" זו תחושה אישית ואין זה דבר מזיק ויש אפשרויות של אימוצים ופונדקאות... אלא שאנו מבינים יפה שהדברים הללו יובילו לחורבן התא המשפחתי ופגיעה אנושה בכל היחס לזוגיות מיניות וחברה.
 
אדם יכול לעשות רע מאוד לחברה, גם אם לא עושה רע לשכניו. מאותה סיבה אנו אוסרים את ההתאבדות - למרות שגם היא נעשית ב"הסכמה". וכך גם מכירת איברים "בהסכמה", זנות "בהסכמה", ועוד אינספור עוולות חברתיות אחרות "בהסכמה".
כי ההסכמה אינה מבטלת את המוסר והצניעות הנדרשת מאתנו כבני אדם.
 
נא לראות את הווידאו הבא בנושא:
https://www.hidabroot.org/video/60935
 
כידוע, טבע הגבר וטבע האשה נועדו זה לזה - הן מבחינה נפשית רגשית, והן מבחינה ביולוגית חיצונית לפרייה ורבייה.
מחקרים גילו שרק פחות מאחוז אחד מהאוכלוסייה נמשכים לבני מינם (ישנם גם אנשים שנמשכים לילדים, או נמשכים רק לבעלי חיים, והכל מבינים שנטייתם אינה מייצגת משיכה תקינה). כמו כן, מחקרים נוספים ע"פ סולם קינסי גילו שרוב בעלי הנטיות ההפוכות נמשכים גם לנשים, אך מגלים העדפה לבני מינם ולכן בוחרים באורח חיים זה. כך שאם ילכו בדרך התורה והמצוות, יזכו להקים משפחות כשרות למהדרין - למרות העדפתם.

לפיכך, נטייה הפוכה אינה מייצגת טבע אלא סטייה מדרך הטבע התקין שבין גבר לאשה, ייתכן שהיא נובעת מסיבות פסיכולוגיות, רשמים מן הילדות, או סיבות ביולוגיות שעדיין אינן ידועות לנו [ללא קשר לטבע המשיכה, יש לכל אדם יש נשמה ובחירה חופשית אם לבצע את נטייתו בפועל או להתגבר על תאוותו]. ההתייחסות היהודית לכך היא כאל כל תאווה אחרת, ואין זה משנה אם היא נרכשת מהסביבה או לאו - אלא בחירתו של האדם לגביה.

חשוב להדגיש שיהודים עם נטיות הפוכות אינם אנשים "רעים" לפי התורה, אלא יהודים שקיבלו התמודדות קשה יותר מאחרים, גם הם אהובים לפני הקב"ה ואיננו שונאים אותם. בעלי נטיות לא ייענשו על עצם נטייתם המינית, כל עוד לא ביצעו אותה בפועל. בין אם הנטייה מולדת ובין אם היא נרכשת, אין ספק שיש כאן התמודדות ונסיון משמים לאותם אנשים, ואם יצליחו לעמוד בהם בגבורה, יזכו לשכר גבוה לעולם הבא.

מבחינה רוחנית, נוכל להבין שישנם אנשים שירדו לעולם הזה עם תיקון קשה יותר מאחרים, כדי לתקן עוונות שבהם קלקלו בגלגול קודם, ועליהם לעמוד בנסיון ולא לממש את תאוות לבם. יש המסבירים כי אנשים שחטאו בחטאים חמורים מאוד בגלגול קודם מרצונם החופשי - חוזרים לעולם הזה עם תאווה שתזיק להם ולא יוכלו לממשה, אך על ידי שיעמדו בתאוותם יזכו לגבורה רוחנית וישלימו את תיקונם.
 
בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חטאמשכב זכור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה