חברה והשקפה

תשובה באמת מועילה ?

  • ט' טבת התש"פ
אא

שאלה

כבוד הרב שלום רב!

לאחרונה אני מתחבט בשאלה מסוימת , קראתי על המעלה של בעלי תשובה, ואיך שתשובה אמיתית מכפרת על הכל, ועל הכל אפשר לשוב בתשובה.
אך השאלה שלי האם זה באמת כך? הרי שקוראים את תיקוני האריזל על כל עבירה וכמה תעניות צריך לעשות על כל עבירה,וקוראים דברים שהזוהר הקדוש אומר על חטאים מסוימים גורמים לי לחשוב שהמשפט "במקום של בעלי תשובה אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד" יותר נשמע כמשפט עידוד לבעלי תשובה מאשר אמת מוחלטת. בן אדם שחטא בעבירות הכי חמורות בתורה, חילולי שבת עשרות פעמים, פגמי ברית עשרות פעמים, עריות וכד' מהדברים החמורים , שאני עיינתי בתיקוני האריזל ואני עושה אחד ועוד אחד זה נשמע כביכול שעבור אנשים מסוימים הם מגיעים למצב של "מעוות לא יוכל לתקון" , או שגם אם הם שבים בתשובה זה עדיין לעולם לא יביא אותם למצב שבגילגול הנוכחי הם יצליחו לתקן 100% את כל הפגמים שהם גרמו, ותמיד יהיה להם מחסום רוחני כלשהו בעבודת השם לעומת צדיקים גמורים. למשל בעל תשובה שחטא בעבירות החמורים אין ספור פעמים אני בספק גם אם הוא ינעל את עצמו במערה הוא יוכל להיות ביום מן הימים "קדוש" כמו הבבא סאלי. האם אני טועה ?

תשובה

שלום וברכה

האמת יורה דרכו ואין בזה ספק שכל אחד ואחת יכולים לחזור בתשובה ולהיות צדיקים גמורים.. ראיות ישנם למכביר וביניהם מנשה מלך ישראל שלא היה חטא שהוא לא עבר והרגיע מאוד ובכל זאת התקבלה תשובתו. בדורות האחרונים היה הרבי ד"ר גורדון שהיה קדוש עליון והיה חוזר בתשבה וכך הלאה עוד ועוד צדיקים ריש לקיש שהיה ראש הביריונים ובוודאי לא בחל בשום חטא ובכל זאת זכה להיות גדול הדור.

על כן בוודאי אין כל ספק שכל החוזר בתשובה שלימה מאהבה יכול להגיע גבוה מאוד בלי שום הגבלה. כל התיקונים המבוארים בספרים הינם רק למי שחזר בתשובה מיראה שעדיין אין לו תקנה מושלמת כי זדונות נעשים לו רק כשגגות אבל מי שזוכה לתשובה מאהבה נמחקים העוונות לגמרי וזדונות נעשים לו כזכויות ואז אין כל צורך בשום תיקון וכל העוונות נמחקים לגמרי בלי שום שארית מהחטא.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תשובהחטא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה