חברה והשקפה

שאלה לרב

  • ט"ו טבת התש"פ
אא

שאלה

שלום הרב יש לי שאלה בנושא בחירה: איך זה שאומרים שיש בחירה בעולם אם יש לי לבחור בין רע וטוב, זאת אומרת אם אני עושה מה שהד' רוצה אז זה טוב ואני אקבל שכר ואם לא אז עונש!! זאת אומרת בתכלס אין לי שום בחירה!! אני בכלל לא יכולה לבחור כי אם אני בוחרת אז זה רע ואני יקבל עונש, אז זה לא נקרא בחירה, זה בעצם לחייב אותי לעשות מה שהד' רוצה ואם לא אז אני מקבלת עונש!?
וגם יש לי עוד שאלה: שמעתי שיש בעיה להעביר בגד לא צנוע למישהי אחרת. אני יודעת שזה הלכה ללבוש חצאית אמצע ואני מעבירה חצאיות קצרות שלי לבנות נמוכות. אמא שלי קונה לי את הבגדים והיא רוצה שאני אעביר את החצאיות לאחותי שהיא בגובה שלי, החצאית מכסה את הברך אבל היא לא לפי ההלכה. אני אמורה להתעקש על זה?
תודה רבה!
בבקשה לא לפרסם את השאלה באתר, אשמח לתשובה למייל. תודה

תשובה

שלום וברכה

א. אף אחד לא נתן לנו חופש בחירה לעשות כל העולה על רוחינו. הקב"ה ברא את העולם כדי שנעשה מצות ונקבל שכר וזה תכלית הבריאה. כדי שנקבל שכר על מעשים טובים, מוכרח שתהיה בחירה חופשית כי ללא זה לא מגיע לנו שום שכר ולכן יש מציאות ואפשרות של עשיית רע כדי שאם נבחר בטוב נזכה לקבל שכר על בחירתנו הטובה. אין לנו זכות בחירה אלא יכולת בחירה ועל כך אנו מצווים "ובחרת בחיים".

ב. אין לך אפשרות לעכב את זה כי זה לא שלך.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בחירה חופשיתצניעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה