שבת

שמירת שבת

  • כ"א טבת התש"פ
אא

שאלה

שלום, אני גרה עם ההורים ואחותי, אנחנו מסורתיים ועושים קידוש בכל יום שישי וכמובן מציינים כל חג, ושומרים על כשרות. אבי יותר מאמין ומחובר לדת שומע הרצאות ומניח תפילין, אמי עושה את הדברים הבסיסיים ואני מסבירה לה על כל מיני נושאים שלמדתי בהרצאות של הרב זמיר כהן. אך בעניין השבת אנחנו לא מקפידים על הכל, אמנם עושים קידוש אך מדליקים אור, ונוסעים בשבת, רואים טלויזיה. לאחרונה אני שומעת המון הרצאות ולומדת המון מהרב זמיר כהן וכמובן גם משאר הרבנים שמרצים לפניו ובכללי מאתר הידברות. מאז שהתגייסתי לצבא ובמיוחד בקורס מפקדים, כל הגדוד שלי נשאר בבסיס ושמרנו שבת ביחד, הלכתי לבית הכנסת בבסיס ומיד לאחר מכן לחדר האוכל שרנו שירי שבת והאווירה הייתה מדהימה בעיני. בשבת בבוקר שמענו הרצאה באחד האולמות ולאחר השבת הזו הרגשתי שאני רוצה לשמור שבת גם בבית. אבל בבית קצת קשה לשמור על כל הדברים הקטנים ועל ההלכות והאיסורים. ניסיתי לדבר עם ההורים ועם סבא וסבתא על שמירת השבת אבל הם לא מעוניינים, טוב להם במצב הנוכחי והם לא ישנו את ההרגלים שלהם. בשבת האחרונה ניסיתי לשמור ואני לא יודעת אם אני צריכה להמשיך בדרך הזו או שלא, הכוונה, אני עוזרת בכל שבוע ביום שישי לסבא וסבתא בהכנות לקראת שבת, בניקיון הבית ובדברים נוספים, וגם בביתי כמובן, וגם אצל סבא וסבתא לא שומרים שבת, מסורתיים כמונו. השאלה שלי האם גם בבית וגם אצל סבתא כאשר הטלויזיה דלוקה והאוכל שאני אוכלת ביום שבת לא נמצא על פלטת שבת, האם זה נקרא ששמרתי שבת? אני לא עושה הכל כפי שאני רוצה אך משתדלת לעשות מה שאפשר, האם זה בסדר? האם אפשר לומר שאני שומרת שבת או שזה לא נחשב וזה חילול שבת ? בנוסף אני משתדלת ללמוד כמה שיותר על שמירת השבת ואני לא יודעת אם אני עושה הכל כפי שצריך, שמעתי את ההרצאה של הרב זמיר כהן בנושא השבת,אבל יש מקור מידע שאוכל לקרוא שיהיה יותר מפורט מה אפשר לעשות ומה לא ? למי שרק התחיל לשמור שבת ולא התחנך כך. ברצוני לומר תודה על האתר המיוחד שלכם, ממנו למדתי המון ואני עדיין רק בתחילת דרכי. תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית להתחזק ולשמור שבת ובוודאי ראוי להמשיך ולשמור את השבת. השבת היא יסוד האמונה ויסוד היהדות וזכות השבת מביאה על האדם את כל הברכות ואת כל השפע רוחני וגשמי כאחד.

זה שהטלוויזה דלוקה אצל ההורים אינה נחשבת כלל לחילול שבת שלך. כמו כן אכילת אוכל שבושל בשבת למרות שאכן אין לאכול זאת אבל אין זה חילול שבת. בעז"ה שמירת השבת שלך שתהיה בשמחה תשפיע בסופו של דבר על כל המשפחה שיתחזקו גם הם בעז"ה בשמירת שבת כראוי.

ראשית תוכלי ללמדו בקצרה ממש על קצה המזלג את הנאמר כאן https://www.yahadoot.net/item.asp?id=466&cid=13

מלבד זאת תוכלי ללמוד בספר הזה https://www.yalkutyosef.co.il/product/%d7%99%d7%9c%d7%a7%d7%95%d7%98-%d7%99%d7%95%d7%a1%d7%a3-%d7%a9%d7%91%d7%aa-%d7%9e%d7%a0%d7%95%d7%a7%d7%93/ כל יום כמה הלכות עד שתהיי בקיארה באסור ובמותר בעז"ה.

אשמח לסייע לך עוד ככל הצורך

עלי והצליחי,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:anhr, ac,ngk, vac,

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה