ברית לילד שנולד נימול?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בני נולד נימול עם היפוספדייס. רופא בכיר פלסטיקאי ביקש לא לעשות ברית וגם לא לעשות הקזת דם על מנת שלא לחבל באפשרות לניתוח תקין. את הברכות לדבריו עושים בחדר ניתוח בגיל חצי שנה. האם נכון היה לא לעשות הקזת דם וברכות ואם כן איך מעניקים לילד את שמו (התייעצתי גם עם סגן מנהל מחלקת אורולוגיה לילדים שהוא גם מוהל וגם הוא אמר לי את אותו הדבר לגבי הקזת הדם).

תשובה

שלום וברכה

כמובן שאתה צריך להתייעץ עם מוהל מומחה, אולם בעיקרון, הדברים נכונים, שבהרבה מקרים ממליצים הרופאים והמוהלים להמתין עם המילה עד זמן הניתוח המתקן. הטפת דם ברית אין לו משמעות כלל באם נשאר חלק מהעורלה.

ואם מטיפים דם ברית כשחלק מהעורלה נשאר לצורך הניתוח הרי זה חובל ביהודי שלא לצורך, שזוהי חטא ולא מצוה, וכמובן שאין מברכים ברכות, אלא רק בשעת הברית בחדר הניתוח. ישנם מוהלים יחידים מומחים גדולים הטוענים שבכוחם לתקן את הבעיה של הייפוספידוס באמצעות ברית המילה, אולם הפיתרון שלהם הוא רק במקרים מאוד מסויימים.

ולעניין קריאת השם, כמדומה שהמנהג שכשיודעים שתוך חצי שנה יעשו ברית מילה ממתינים עם קריאת השם עד אז. [ורק כשאי אפשר לערוך לו ברית לעולם, כגון שמתו אחיו מחמת מילה, ישנם מנהגים שונים בקריאת השם]. מזל טוב והרבה נחת - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה