חברה והשקפה

כללי

  • ב' אדר התש"פ
אא

שאלה

שלום כבוד הרב
יש לי 2 שאלות
שאלה ראשונה: אני נשוי עם ילד ברוך ה' וזכינו להיות שומרי תורה ומצוות , יש לי 2 הצעות עבודה שאני לא יודע באיזו לבחור מבחינת חיי משפחה ואורח חיים דתי, האחת היא במשמרות של 8.5 שעות , שזה עובד כך: שבוע בוקר כולל שישי מ 6:30 עד 15:00 , שבוע ערב ראשון עד חמישי מ 15:00 עד 23:30 ושבוע לילה 6 ימים בשבוע ממוצ"ש עד חמישי מ 23:30 עד 6:30 (משמרת לילה היא 7 שעות) והמשכורת בעבודה הזו מתחילה ב 11- 12 אלף נטו.
העבודה השניה היא רק בקרים מ 7 עד 16 ראשון עד חמישי והמשכורת שם מתחילה ב 8 אלף נטו במה עדיף לבחור מבחינת היהדות? (אני מציין שמבחינת סביבת העבודה ומהות העבודה היא אותו דבר בשניהם , אגב אני חשמלאי במקצועי).

שאלה שניה: בשנים האחרונות שמעתי וקראתי הרבה חומר על מוסר וכמה חשוב וצריך לשתוק , למשל "תולה ארץ על בלימה" , "הנעלבין ואינם עולבין ..." וכו , אז בשנים האחרונות השתדלתי לא לענות כשזורקים לי "עקיצות" ואומרים לי דברים שהם לא במקום ואני מרגיש שזה לא עשה לי טוב , השתיקה הזו הורידה לי את הבטחון העצמי והסביבה שלי "מרשה לעצמה יותר מדי כשזה קשור בי" אני רוצה לציין שאני פעם כן הייתי עונה לאנשים ולא מתוך רוע אלא כשמישהו היה אומר משהו שהוא לא במקום או מתחיל "לטפס" עליי הייתי מחזיר אותו למקומו וגם הסביבה הייתה יותר מכבדת ומעריכה והכי חשוב היה לי יותר בטחון עצמי. מה לעשות? האם לזה התורה מתכוונת שאומרת לשתוק ולא לענות?

תשובה

שלום וברכה

1. נראה לי שאם מספיק לך כרגע למחיה 8000 ש"ח, עדיף לקחת את העבודה השניה ולהשתדרג שם לאט לאט.

2. מותר לענות כאשר מרגישים שזה פוגע בביטחון העצמי שלך. רק כאשר תרגיש שאתה עושה זאת מתוך שמחה אז תוכל לשתוק.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מצוותביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה