אמונה

האם משיח בפתח בעקבות הקורונה?

  • כ"ג אדר התש"פ
אא

שאלה

אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח - ואע"פ שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו - בכל יום שיבוא.

יחד עם זאת ידוע הרי קללת ה"תיפח רוחן של מחשבי קיצין". אז נכון שגדולי הדורות בדורות הקודמים אמרו כי הכוונה היתה לתקופה הצמודה יותר לחורבן, אך כעת אדרבה. ומשלו על זה גם משלים שיסבירו את העניין. עם כל זאת ולמרות כל זאת יש עניין אחד שלא זכיתי להבין. לפני כשלושים שנה היתה מלחמת המפרץ. קמו אז כמה חזאים ומצאו סימוכין וגמטריות מפסוקי התנ"ך שהנה זה מלחמת גוג ומגוג עם שם ומיקום המדינה על הגלובוס של בוש וסאדם שמסבירים גם את חזיונות דניאל (שאגב, הוא עצמו לא הבינם והמלאך אמר לו "לך לקץ" ואמר לו כי יהיו רבים שינסו לחשב ולהבין ולא יצליחו. אז איך בדורינו אנו פתאום אנשים מסויימים החלו "להבין" ולקשר ארועים? אתמהה!). כעת עם הקורונה - אותו סיפור. פתאום מצאנו פסוקים ומאמרים וראשונים שממש "התנבאו" על זה ו"מבטיחים" שהשנה צריך כבר להכין "קרבן-פסח". הלוואי ונזכה לכך, אך מי ערב לנו שלא ייווצר משבר נוסף, חלילה, דוגמת כל אותם משברים שעם ישראל חווה לדורותיו עם "נבואות" שכאלו? מי יכול לקחת על עצמו את האחריות לכך?

מחילה על האריכות. ידוע לי שהרבנים דהכא לא היו אלו שהפיצו ידיעות שכאלו ואין לבא עליכם בטענות כמשתמע מהדברים, אך האמת אמורה להשמע ואנצל (בחוצפתי הרבה) במה זו.

יישר כח

תשובה

שלום וברכה,

אנצל את הבמה שנתת לי ואומר בפה מלא. אנו ממתינים באמת בכל רגע ורגע ובכל יום ויום שנזכה לראות את משיח צדקנו. אולם אין כל מקום להבטיח שמשיח יבוא היום בגלל קורונה או בגלל כל דבר אחר. יתכן שהמשיח יבוא היום, ויתכן שמחר, ויתכן שחלילה וחלילה יתעכב עוד. 

יש יהודים טובים שכל כך מחכים ורוצים לראות את משיחנו, שכל דבר ודבר שמתרחש בעולם הם משייכים זאת מיד שהנה נשמעים פעמי המשיח, אבל יש להיזהר מאוד בדבר מאחר ובאמת לא מוכרחים הדברים כלל וכלל.

נמשיך להאמין ולצפות ולקוות להקרבת קרבן פסח בטהרה עוד השנה, אבל לא נבטיח הבטחות שווא.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גאולהמשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה