חברה והשקפה

שאלה בעניין הגאולה

  • י"ד ניסן התש"פ
אא

שאלה

שלום כבוד הרב

בתקופה האחרונה יוצא שהמון רבנים מדברים על אחרית הימים וחבלי משיח ושזו התקופה של לפני הגאולה האחרונה ואז יהיה את תחיית המתים ובית המקדש השלישי ושמי שזכאי יוכל להגאל ומי שלא לא , השאלה שלי היא הרי כבר הייתה גאולה לעם ישראל שה׳ הוציא את עם ישראל ממצרים ושלח להם את משה רבנו שהיה בעצם סוג של משיח לא ? , האם בתקופה ההיא גם הייתה בבקשה להתחזק ולחזור בתשובה כמו שיש היום לפני יציאת מצרים ? ובכלל מה ההבדל בין הגאולות? למה אנחנו צריכים כביכול גאולה נוספת אחרי שה׳ הוציא אותנו ממצריים והעניק לנו את התורה ? האם הגאולה של אז הייתה מתוכננת להיות זמנית בכל מקרה ? עד שיגיע משיח ?שזו הגאולה האמיתית לפי מה שהתורה מציינת ?

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 

ודאי שנגאלו ביציאת מצרים, אך התורה ניבאה גם את הגלות הגדולה, ואת אחרית הימים - בה נזכה לגאולה האחרונה והגדולה ביותר.

 

העולם מתקדם לקראת גאולה עולמית, שבה כל העמים יכירו את ה', עם ישראל יזכה לרווחה ושלום - בהשגחה גלויה, ללא ייסורים ועוונות.

כך ניבאו הנביאים: "ולא ילמדו עוד איש את רעהו ואיש את אחיו לאמור דעו את ה', כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם" (ירמיהו לא, לג), "והיה באחרית הימים, נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונשא מגבעות, ונהרו אליו כל הגוים, והלכו עמים רבים ואמרו: לכו ונעלה אל הר ה', אל בית אלוקי יעקב, וירנו מדרכיו ונלכה באורחותיו, כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים" (ישעיהו ב, ב).

 

בינתיים ה' אכן הכין ועודנו מכין את הלבבות לקראת המסר הגדול הזה: "הנה ימים באים, נאום ה' אלוקים, והשלחתי רעב בארץ - לא רעב ללחם ולא צמא למים, כי אם לשמוע את דברי ה'" (עמוס ח, יא).יש תוכנית לבריאה, ישנו תהליך של התפכחות בעולם. כך לימדו חז"ל: "אלפיים שנות תוהו, אלפיים שנות תורה ואלפיים שנות משיח" (עבודה זרה דף יט, ב).

 
אם בני ישראל לא היו חוטאים, היו זוכים לגאולה השלמה עוד בדור המדבר.
 

בגאולה האחרונה נזכה בתחיית המתים.

הסבירו המפרשים שלאחר תחיית המתים, ייהפך העולם החומרי הזה בהדרגה ובשלבים לגן-עדן הרוחני!

 
מטרת השיבה של נשמות לעולם הזה בתחיית המתים, תהיה כדי לשוב ולקיים מצוות בשלמות, לעלות לבית המקדש, ללמוד תורה בעומק רב עד מאוד ובשלמות, וכל זאת ללא מפריעים ומטרידים של היצר הרע הקיים בימינו. כך יזכו כל הנשמות בעולם להשלים תיקונן המלא, ויהיו לנצח בדרגה גבוהה מאוד בגן-עדן.

 

נא לראות עוד בהרצאתו של הרב זמיר כהן על נבואות אחרית הימים:

https://www.hidabroot.org/video/68365

בסופו של דבר כולנו נהיה בגן-עדן רוחני לחלוטין, באושר הגבוה ביותר שיכול להיות - שהוא אושר רוחני של קרבת ה'.

  

בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אחרית הימיםגאולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה