אמונה

וגם בך יאמינו לעולם

  • כ"ט ניסן התש"פ
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, למה ממעמד הר סיני אנו מאמינים בכל מה שמשה יגיד לנו? האם הסיבה היא שכשמשה רבנו אמר לנו מצווה אזי כל פעם השם השרה את שכינתו באוהל מועד ואז ידענו שזה מהקב''ה שנגלה בסיני כי ראינו שאין עוד כח מלבדו? תודה מראש!

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
במעמד הר-סיני נגלה ה' למשה לפני כל עם ישראל, כדי להראותם שמשה הוא נביאו ושליחו למסור את התורה והמצוות:

"הנה אנכי בא אליך בעב הענן בעבור ישמע העם בדברי עמך וגם בך יאמינו לעולם" (שמות יט, ט).

 

ראה עוד בנושא:

https://www.hidabroot.org/article/173819

 

כמו כן, מאוחר יותר קורח ועדתו פקפקו בשליחותו משה, ועל כן נבלעו באדמה בנס גלוי, הם ובתיהם ורכושם וכל אשר להם (ראה במדבר פרק טז):

"ויאמר משה, בזאת תדעון כי ה' שלחני לעשות את כל המעשים האלה, כי לא מלבי. אם כמות כל האדם ימותון אלה, ופקדת כל האדם יפקד עליהם לא ה' שלחני, ואם בריאה יברא ה' ופצתה את האדמה את פיה ובלעה אותם ואת כל אשר להם וירדו חיים שאולה, וידעתם כי נאצו האנשים האלה את ה', ויהיה ככלותו לדבר את כל הדברים האלה, ותבקע האדמה אשר תחתיהם ותפתח הארץ את פיה, ותבלע אותם ואת בתיהם ואת כל האדם אשר לקורח ואת כל הרכוש, וירדו הם וכל אשר להם חיים שאולה, ותכס עליהם הארץ ויאבדו מתוך הקהל, וכל ישראל אשר סביבותיהם נסו לקלם כי אמרו פן תבלענו הארץ, ואש יצאה מאת ה' ותאכל את החמישים ומאתים איש מקריבי הקטורת".

 

עוד בנושא אמיתות התורה:

https://www.hidabroot.org/article/866

  

עם ישראל הנו למעשה העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי אלוקים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו.
 

לסיכום, אמליץ לך לקרוא חוברת דו-שיח קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית", אשר מתייחסת לכל השאלות החשובות באמונה (על מציאות הבורא והדתות, אמיתות התורה, תורה שבעל-פה, בחירה חופשית, למה אלוקים ברא אותנו ועוד). לקריאת החוברת, חפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית".

 

אשמח לעזור בכל שאלה.

  

בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מעמד הר סינימשה רבינו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה