חברה והשקפה

סימנים מהקב"ה

  • כ"ג אייר התש"פ
אא

שאלה

שלום כבוד הרב ,
אני כותבת לא מתוך זלזול , אני כותבת ממקום כואב מאוד בלב שלי , שתופס לי חלק גדול מהיום במחשבות עליו ,
אני מאוד מאמינה בקב"ה אין לי ספק שהוא קיים , החלום שלי זה להקים בית לתפארת , ולתת לבעלי ללמוד כל היום ! לעשות רק את רצון הקב"ה , אני אוהבת את הקב"ה ברמה שאי אפשר להסביר , אבל מצד שני , אני רוצה לדעת שהוא כאן , אני רוצה לדעת שהוא איתי , שהוא גאה , שכל מה שאני עושה זה לא לחינם , ואני מבקשת ממנו סימנים אבל הם לא באים , ואני אומרת לעצמי אולי אני לא פותחת את עיניים ? או שאולי אני בכלל לא עושה את רצונו ולכן הוא לא שומע אותי למרות שאני מתפללת כל יום להיות צדיקה מוכנה לוותר על הכל בשביל לעשות את רצונו , ואני רוצה סימן אז למה ? למה שום סימן לא מגיע ? שהוא שומע אותי ? שהוא כאן ? , זה חוצפה לבקש את זה ? אני כבר אובדת עצות מצד אחד מאמינה , ומצד שני , רוצה להרגיש שהוא כאן ... וזה תופס לי חלק רב ביום ... מה עלי לעשות ?

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שיש לך שאיפות רוחניות גבוהות ואברך שתזכי מהרה לזיווג הגון שיתן לך את כל שאיפותיך ותזכי להיות מהנבחרת של עם ישראל עובדי ה'.

מותר לבקש סימן מבורא עולם שהוא מרוצה ממך למרות שבאמת אין כל צורך בכך כי התורה מעידה שה' אוהב אותך כי את בת ישראל ויותר מזה כי את בת ישראל כשרה מתחזקת ולכן אין כל ספק שאת אהובה לבורא. אבל כפי שכתבתי את יכולה לבקש את זה. אולם אסור לתלות את עבודת ה' שלך בזה. גם אם  לא תמצאי את הסימן שבורא עולם אוהב אותך ומרוצה ממך, יש להמשיך ולהתחזק ובעז"ה תרגישי קירבת ה'  ותרגישי שאהבת ה' אילייך גדולה מאוד.

בהערכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:סימניםהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה