הלכות ומנהגים

נדרים

  • י"א סיון התש"פ
אא

שאלה

יש לאשתי מחשב מסונן (של אתרוג +)בבית ואעפ"כ יש בו כל מיני תכנים לא ראויים לא תמונות של פריצות וניאוף ח"ו אבל מאמרים או דעות שבעקיפין ובדרכים המתוחכמות של היצה"ר יש לי מידי פעם תאווה קטנה להציץ בהם ואני נופל בהם קצת, מחמת שכך נדרתי שאם אחפש תוכן כזה ח"ו אקנוס את עצמי בסכום כסף מסוים. עכשיו השבוע שמעתי על מילה מסוימת שקשורה לנושא של פגם הברית ולא יכולתי להתאפק וחיפשתי אותה בגוגל אך כיוון שהיא באמת מילה בעלת תוכן לא טהור ה"אתרוג" חסם את החיפוש ולא נתן לי לחפש הלאה כך שלא גלשתי והסתכלתי בתוכן לא טוב.
ועתה שאלתי בפי האם אני צריך לקנוס את עצמי בסכום שנדרתי כיוון שתכל'ס כתבתי חיפוש על הנושא? או שכיוון שבסוף הוא לא חיפש את מה שביקשתי ומייד חסם אותו אין זה עבירה כי כל נדרי היה דווקא שלא אקרא ואחשף לתוכן הלא טוב שיש באינטרנט ומשנחסם ע"י התוכנה שוב לא עברתי על הנדר.? ??
אני יודע שלא טוב לנדור ואעפ"כ איני שואל על התרת נדרים אלא אני שואל האם זה נקרא לעבור על הנדר כי אני פירשתי שאם אחפש תוכן לא טוב, והרי חיפשתי.? או דילמא כיוון שלא נפלתי בזה רק ניסיתי ולא הלך אולי אין זה לעבור על הנדר כי כל הכוונה שאמרתי אחפש היתה לקרוא ולהיטמא בזה בגלל כל מיני הרהורים וכו' וכאן שברגע שכתבתי על המסך וזה נחסם אין זה לעבור על הנדר ממש.?? אך אולי כן זה נקרא לעבור על הנדר כי נדרתי על עצם הכתיבה והחיפוש משום שבעטיים אני יכול להגיע לגרוע?? (אני אשכנזי)
אשמח לתשובה תודה רבה רבה

 

תשובה

שלום וברכה

נראה שהינך פטור.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מחשבנדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה