אמונה

ביטחון

  • ב' תמוז התש"פ
אא

שאלה

שמעתי הרבה מרצים ורבנים שאומרים שמי בוטח בה' ויודע שהכל בא ממנו הוא אינו חושש מכלום. וקשה לי שהרי יתכן שאדם ידע שהכל בא מה' אך הוא חושש מזה, שהרי קרו הרבה מקרים מצערים שבאו מה' ואף שהאדם יודע שזה בא מה' הוא חושש מאותו דבר, ואף שאולי יצא ממנו דבר טוב או שזה לכפרת עוונות עדיין התוצאה מפחידה.
ועוד שהרי מצינו בשבטים שהם פחדו וכתוב וַיְהִי הֵם מְרִיקִים שַׂקֵּיהֶם וְהִנֵּה אִישׁ צְרוֹר כַּסְפּוֹ בְּשַׂקּוֹ וַיִּרְאוּ אֶת צְרֹרוֹת כַּסְפֵּיהֶם הֵמָּה וַאֲבִיהֶם וַיִּירָאוּ. וגם כתוב וַיֹּאמֶר אֶל אֶחָיו הוּשַׁב כַּסְפִּי וְגַם הִנֵּה בְאַמְתַּחְתִּי וַיֵּצֵא לִבָּם וַיֶּחֶרְדוּ אִישׁ אֶל אָחִיו לֵאמֹר מַה זֹּאת עָשָׂה אֱלֹהִים לָנוּ:

תשובה

שלום וברכה

נחלקו גדולי עולם האם כאשר יש לאדם ביטחון בבורא עולם שיעשה לו רק טוב הוא יכול להמתיק את כל הדינים ויהיה לו אכן רק ממש טוב או שיש גזירות שמים שאף שהם טובות כמובן כי מאיתו לא תצא הרעות בכל זאת בעולם הזה זה נראה לא טוב ואי אפשר לשנות את זה גם בביטחון במדריגה גבוהה.

עוד אמרו בשם הבעש"ט שכאשר בורא עולם רוצה להעניש את האדם שיש בו ביטחון בורא עולם שולח לו ניסיונות שיכולים לערער לו את מידת הביטחון ואם יצליח להגבר על כך יינצל ואם לאו ינזק. עלינו להתפלל שנזכה לביטחון אמיתי בשם יתברך ואז נינצל מכל פגע רע.

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ביטחוןאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה