חברה והשקפה

חייבים גם לצפות למשיח או רק להאמין שהוא יבוא?

  • ב' תמוז התש"פ
אא

שאלה

שלום הרב, סליחה על ההפרעה. אני מאמינה שהמשיח יבוא ומפחדת מאד. באחד הסרטונים של הרב זמיר כהן הוא אמר שכל אחד יקום בתחית המתים בדרגה שעד אליה הגיע. אני רוצה שהוא יבוא ומאמינה שיהיה טוב, אבל שיבוא עוד שבוע, נגיד, לא עכשיו כשאני לא מוכנה. אני מבינה שזה אגואיסטי, כי כשהוא יבוא לא יהיה סבל וכ"כ הרבה סובלים, אבל אני מידי מפחדת על עצמי. אפשר תשובה ברורה בנושא? משהו שאני אוכל לענות לעצמי?
תודה רבה מראש.
נ.ב אני לא יודעת איך זה הולך, אבל אשמח לתשובה במייל. תודה רבה, זה מאד מרגיע האתר הזה שאפשר לשאול באנונימיות שאלות שמאד מפריעות, אנשים עם סמכות תורנית.

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 

ה' יתברך הוא שדורש מאתנו להתפלל על הגאולה שלוש פעמים ביום - בתפילת שמונה עשרה. זו מצווה, ואנו מקיימים אותה ללא קשר להבנתנו האישית.

 

עם זאת, ודאי תוכלי להאמין בקב"ה שדואג לתיקון הפרטי שלך, ושל כל אדם, בצורה המיטבית. וכאשר יביא את המשיח - יהיה זה הזמן הטוב ביותר גם בשבילך ולטובתך החומרית והרוחנית. הרי הקב"ה אינו עושה טעויות, ואמרו חז"ל שלבסוף כל נשמה ונשמה מודה לו על כל החיים שהעביר אותה ואפילו על הייסורים, כי היא רואה את טובתם הנצחית.

 

האם שמעת על משל התאומים? שני תאומים היו ברחם אמם, תינוק אחד אמר לתינוק השני: "מי אמר שיש לנו אמא? האם אפשר לראותה?", התינוק השני השיב לו: "הרי אמא נמצאת מסביבנו בכל מקום, היא מחייה אותנו בכל רגע, ואנו מרגישים את חומה. בכל רגע אנו מקבלים חמצן דם ומים ומזון דרך חבל הטבור - וכל זה מגיע ממנה, אז אני יודע שהיא דואגת לנו ואוהבת אותנו". אמר לו התינוק הראשון: "אך רע לי פה, והמקום נעשה צר יותר ויותר, וברגע שחבל הטבור יתנתק נמות מיד ללא חמצן. האם זו אמא אוהבת?". השיב לו התינוק השני: "אני רואה במו עיניי שאמא דואגת לנו, היא מאכילה ומשקה אותנו, אין לי ספק שהיא לא הביאה אותנו לעולם כדי לסבול. אני בטוח שיש תכלית מאחורי כל מה שקורה לנו. וגם אחרי שיתנתק חבל הטבור - אני מאמין שיש חיים אחרי הלידה"!
 

כל תהליך הלידה נעשה לטובה, כל שלבי ההתרקמות עד השלב הסופי, שום דבר לא קורה במקרה ולא לחינם, וכל שינוי ממנו היה רק פוגע בעובר.

כך גם מצבנו בעולם הזה נועד לטובה, כל זמן וכל מקום, ואין אדם שאין לו שעה. גם בבוא הגאולה.

 
אלוקים יתברך יודע שלבסוף תודי לו. כך אמרו חז"ל, שבאחרית הימים אפילו על הרעה יודו הנשמות ויברכו "הטוב והמטיב", כי יבינו את ההטבה שבכל דבר שקרה לנו בעולם הזה. כל מה שקורה לנו בעולם הזה נועד לתיקון שלנו מכל הפגמים הרוחניים שדבקו בנו, למען ההטבה הגדולה ביותר, שהיא ההטבה הרוחנית - קירבתו של בורא עולם.

עלינו לבטוח בקב"ה בכל מצב, שהוא יתברך עושה הכל ברחמים ולטובה, ותפקידנו לקבל הכל באהבה. עלינו לשים עצמנו בידיו של בורא עולם כמו תינוק קטן בידי אמו. גם אם אמא לוקחת את התינוק לרופא כדי לקבל זריקה כואבת, התינוק לא חדל לאהוב את אמו, למרות תמימותו הוא יודע בפנים-לבו שאמו עושה הכל למענו ולטובתו, מתוך אהבה. כולנו בניו ובנותיו של הקב"ה, ועלינו לבטוח בו יתברך שכל רצונו הוא להטיב לנו. ומתוך הביטחון נתגבר על כל הקשיים והפחדים, ונצפה לגאולה השלמה באהבה.
 

אמליץ לך מאוד לצפות בהרצאות של הרב יגאל כהן בנושאי אמונה וביטחון, ובהרצאותיו הנפלאות של הרב זמיר כהן.
 
בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:משיחתחיית המתים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה