האם הגוים נשפטים בעולם הבא על העבירות שלהם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1.האם הגויים נשפטים בעולם הבא על העברות שלהם 2.כל אדם בא לתקן מהשו בעולם הזה.. ישנו סיפור ההולך כך.. היה זוג צדיק בשכונה של חילוניים הם עזרו לכולם והיו טובי לב כל השכונה אהבה אותם והעריצה אותם על כל הצדיקות שלהם יום אחד הבעל נפטר וזה גרם להמונים לפקפק באמותנם של ה` כי איך זה קורה דווקא לזוג כל כך צדיק.. אחרי כמה זמן תינוקם נפטר גם כן אז בכלל גדל הפיקפוק. האישה הייתה עצובה במשך המון המון זמן אחרי שנה בא בנה הגדול בערב שישי ואמר לה אמא די התאבלת מספיק זמן כמה זמן אפשר לבכות ולחיות בצער אמו באותו יום החליטה להפסיק לחיות בצער ולהמשיך הלאה, באותו הלילה בעלה נגלה אליה והיא הבינה שהיא בעולם הבא. הוא הסביר לה שהוא נגלה אליה רק עכשיו מכייון שהיא הייתה צריכה להמשיך הלאה הוא הסביר לה שתינוקם היה בגלגולו הקודם רב גדול יותר משהם עכשיו הוא היה אחד מגדולי הצדיקים והוא חזר לעולם הזא כי הוא היה ברחם של גויה ובא בעולם הזה לתקן את זה הוא בא בשביל להיות ברחם של יהודיה ואחרי שהוא הונק וגדל ברחם של יהודיה הוא סיים את הדברים שלו בעולם הזה. אז שאלתי היא למשל חילוניים מה הם באו לתקן את זה שהם חילוניים ולחזור בתשובה לא ואחרי שהם חזור בתשובה למה הם בחיים הם הרי תיקנו את אשר היו צריכים... 3.זרע לבטלה -קראתי שיש מנהג אצל הדתיים בזמן קרוב לפטירתם מבקשים מילדיהם לא לבוא לקבר בגלל שככה גם לא יביאו ילדים שלא נולדו מהזרע לבטלה כי אם הם יבואו אז גם הילדים מהזרע לבטלה יבואו.. אבל אחרי שחזורים בתשובה כל העבירות נמחקות לא אז למה עדיין מבקשים את זה מצטערת שזה יצא ארוך ותודה רבה על ההקשבה

תשובה

שלום וברכה

הגוים מצווים על שבע מצוות ואם הם לא מקיימים את המצות הם נענשים, אם הם מקיימים אתהמצוות העלו, הם יקבלו איזה שכר על כך. החילוני לא בא רק לחזור בתשובה, אלא לחיות בתשובה, לחזור בו מהחטא, ולקיים את כל המצוות לאורך שנים, כך שחיים ארוכים מלאים במצוות נכונו לך.

ותודה על הסיפור הנפלא. בעננין הלוויה אכן כך הוא מנהג ירושלים והרבה מהחסידים, ואם כי בתשובה שלימה כול נמחק, הרי מי יכול לומר על עצמו שתשובתו שלימה, ולא תמיד כל אחד התחרט מספיק על מעשיו הרעים, לכן התקינו שאצל אף אחד לא ילכו הילדים, אפי` אחרי צדיקים גמורים.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה