חברה והשקפה

חיזוק. כיצד?

  • י"ב אב התש"פ
אא

שאלה

אני ברוך השם ילדה חרדיה שומרת תורה ומצוות אבל עדיין יש לי כל כך הרבה תחומים להתחזק בהם: שמירת שבת עם כל דקדוקיה, צניעות, בן אדם לחברו, טכנולוגיה פרוצה, ברכות ראשונות ואחרונות, 3 תפילות בכוונה ומקווה שלא עוד.
אני יודעת שכתוב: "תפסת מרובה לא תפסת" ושצריך להתקדם צעד אחרי צעד. אבל אני רוצה יותר להבין מה זה אומר.
האם אני צריכה לקחת מכל תחום שהזכרתי מקודם קבלה אחת קטנה? או קבלה אחת מכל התחומים? מתי אני ידע שאני יכולה לעבור לקבלה הבאה? ואיך אני ידע מה לבחור מבין כ"כ הרבה דברים ומה הכי חשוב?
תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

ישנם דברים שאינם נוגדים את האופי של האדם ואין בזה ניסיון שמקשה על חיי היום יום כגון הקפדה לומר ברכות להשתדל להתפלל בכוונה בכל יום ובכל תפילה. בדברים אלו יש להשתדל בכל עת לנסות להקפיד על ברכות בכל עת ולהשתדל לפני כל תפילה להתרכז בתפילה בלי לחץ מיותר ובלי קבלות ענק שגורמות למלחומה מיותרת עם עצמך ולתיסכולים כאשר לא מצליחים, אלא בכל פעם לפני התפילה לחשוב לפני מי אתה עומד ולהתפלל בהשתדלות לכוון מתוך רצון להתפלל את כל התפילה בכוונה כראוי. וכמה שהצלחנו הצלחנו. בתפילה הבאה ננסה שוב וכך הלאה על זה הדרך.

יש דברים שבהם נאמר תפסת מרובה לא תפסת כגון מי שרגילה ללכת בחוסר צניעות או גולשת בדברים אסורים ששם יש ללכת בשלבים ובכל תקופה לקבל על עצמינו להתחזק בדבר אחד וברמה אחת של צניעות או סינון באינטרנט וכדו' כי זה מלחמה נגד הרגל ודבר שהתאווה מושכ יליו מאוד ושם לפעמים מומלץ ללכת בשלב אחר שלב.

כמו כן חשוב ביותר להעריך את כל מה שאנחנו כבר כן עושים ולהסתכל על עצמך בצורה חיובית ובריאה ולא לחשוב שאת מלאה בחטאים ובדברים הטעונים תיקון. צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה שהיא בדרך מלאה יותר מחציה ולראות כמה את ברוך ה' מלאה במצוות ובמעשים טובים ונשמרת מכל צל של חטא ורק אחר כך לחשוב מתוך שמחה איך את מתקדמת יותרר ויותר כי כל זמן שהאדם חי יש לו את הצורך כמובן להשלים את עצמו יותר ובוודאי שיש לאן להתקדם אבל אסור לזלזל בכל הדברים הטובים שאנחנו כבר עושים.

לסיום אציע ללמוד ספר קיצור שולחן ערוך בכל יום וכל הדברים שאין בהם קושי מיוחד תקבלי על עצמך לשמור את ההלכה מיד בעת שאת לומדת את ההלכה.

אשמח לסייע עוד,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:התחזקותהתעלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה