חברה והשקפה

נפילה רוחנית

  • י"ב אב התש"פ
אא

שאלה

שלום כבוד הרב רציתי לשאול שאלה שממש רודפת אותי בשבוע האחרון. אני בן 18 לומד בישיבה תיכונית. ביום שבת פרשת דברים התחלתי לקרוא מהספר ארחות צדיקים וקראתי על הגאווה והופתעתי לגלות שכל מה שהיה רשום של על אדם גאוותן התאים בדיוק להתנהגות שלי אך כל הזמן הזה הייתי בטוח שאני לא גאוותן לא היה לי מושג שאני בדיוק אותו הגאוותן שרשום בספר. אומר גם שאני לצערי נופל המון זמן (שנים) בשיחות זרע ואני מנסה להפסיק אבל לרוב לא מצליח וגם כשאני מצליח זה מחזיק רק חודשיים מקסימום. וכבוד הרב אני באמת שכל מה שקורה לי עם הניסיון הזה שמייאש אותי ועכשיו שאני קורא ומגלה שאני לא מה שחשבתי שאני מבלבל אותי מאוד.. אני אוהב את בורא עולם אני מדבר איתו כל יום אני אוהב לדבר איתו אבל כשקראתי שבורא עולם לא אוהב גאוותנים ועד עכשיו הייתי כך אני מרגיש כאילו זה היה סתם כי הוא מימלא לא אוהב אותי בגלל הגאווה אז למה שישמע לי דיברתי סתם ככה זה מרגיש לי ואני עדיין אוהב אותו.. אני פשוט מרגיש שעם הניסיון הזה והכל אני מאבד את הצפון כבוד הרב. אני כבר לא יודע מה לעשות איך להתמודד איך לבקש סליחה איך להשתפר אני אפילו לא יודע מה אני רוצה מעצמי כבר מרוב יאוש... נמאס לי מהשגרה הזאת של כל פעם לחטוא להתחרט לבקש סליחה לנסות להתמודד ושוב פעם ליפול אני מרגיש כפוי טובה. אני מיואש יקח לי שנים בשביל להשתפר ויסלח לי בוראי. אולי אני לא בנוי לזה לניסיונות האלה. פשוט מדכא אותי כל הזמן... כי אני מתפלל אליו ומדבר איתו וכל כך אוהב אותו ואני רואה את כל החברים שלי מצליחים בחיים ורק אני עדיין כלום ואני שמח בשבילם אבל מה איתי?... זה מדכא. אולי פשוט אכזבתי את בורא עולם יותר מידי או שהתכונת הגאווה שהייתה לי והחטאים שלי הרחיקו את בורא עולם ממני שהוא לא שומע לי יותר?... בבקשה כבוד הרב אני צריך תשובה ממש ממש טובה אין לי כוח להמשיך בשגרה הזאת. תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

טעות קשה ומרה לכתחילה להתעסק בגאווה שלך כביכול. בגיל זה אין כל מקום להתעסק בשאלה האם אתה גאוותן או לא. העיקר לא לרמוס אחרים ולא לזלזל באחרים ותו לא. כל התעסקות נוספת בעניין זה היא מיותרת לחלוטין.

הסר דאגה מליבך בעניין והמשך בעבודת ה' כראוי וזכור שכל עליה בעבודת ה' הינה נצחית וכל נפילה ניתנת לתיקון באמצעות תשובה ורצון להמשיך בעבודת ה' למרות הנפילת שלך בעניין הוז"ל.

אשמח לסייע לך עוד ככל הצורך

עלל והצלח,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גאווהחטא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה