הלכות ומנהגים

תרומות לעמותות שיש בהם משכוחרות גבוהות

  • י"ט אב התש"פ
אא

שאלה

שלום הרב,

ישנם עמותות חשובות שקיבלו המלצה מגדולי ישראל וידוע מהמסכים שהן מפרסמות שהבכירים שלהם מקבלים משכורות טובות מאוד.

אני לא פותח עין חלילה וברור לי שהם עובדים מסביב לשעון. פשוט רוצה לשמוע עוד דעה בנוגע לנושא הזה כי מצד אחד אין לי ספק שאותן עמותות עושות מעשים ראויים וחשובים מאוד וחייבים להמשיך את המפעל הזה מצד שני מרגיש לי לא נכון שהכסף שאני תורם הולך בין השאר למשכורות גדולות.

אשמח לשמוע דעה של הרב בנושא הזה

תשובה

שלום וברכה

משכורות מכובדות לעובדים הם סוד ההצלחה של העמותות. כדי שעמותה תוכל למלא את יעדיה בעזרה לציבור צריך שמישהו יקח את הפרוייקט ברצינות ויעשה הכל שהעמותה תצליח. רק משכורת מכובדת גורמת למנהל הפרויקט להוביל את העמותה להצלחה. התנדבות לא עובדת ולא מצליחה להוציא מהאדם את המירב למשך זמן ובפרט שכאשר האדם טרוד בפרנסתו האישית הוא לא יכול להקדיש את מלוא מרצו להצלחה.

נניח שיש עמותה שמסייעת בתרומות מזון לנזקקים כולם מבינים שצריך לשלם על האוכל ועל המשאית המובילה את האוכל וזה לא מפריע כלל לתורמים כי ללא תשלום לכל הספקים לא תהיה אספקת מזון כמובן . אבל כאשר צריך לשלם למי שגייס את התרומות ומסדר את כל פעילות העמותה כאן יש כאלו שצרה עיניהם למרות שזה ההוצאה הכי טובה והכי חשובה כדי שהעמותה תצליח והעניים יקבלו בסופו של דבר את המגיע להם.

כמובן שאין להצדיק שחיתות חלילה כאשר העמותה כולה למען המנכ"ל ורק פירורים נשארים לפעילות, עמותות אלו הינם בודדות שאינם יכולים להישאר כך לאורך זמן ומהר מאוד הציבור רואה שמדובר בשחיתות. אבל כאשר מדובר בעמותה שפועלת כראוי למען הכלל בוודאי שיש צורך לתת משכורות מכובדות ומצוה גדולה לתמוך בעמותות אלו ויש לשמוח שיש יהודים שמתפרנסים בכבוד מהתרומות שלנו.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תרומותעמותות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה