אמונה

אמונה

  • ד' אלול התש"פ
אא

שאלה

היי
אני בחורה מבית חרדי, ובשנים האחרונות עולות לי הרבה שאלות באמונה שמפריעות לי מאד בקיום והמצוות לגבי אמיתות התורה והבורא...
גם כשאני שומעת הוכחות לוגיות לגבי נושאים מסוימים קשה לי ואני לא מרגישה מחוברת.
אני גם בכלל לא מבינה את הענין הזה שאני צריכה לחפש את אלוקים ולנסות לאמת לי בראש את קיומו, כי אם הוא ברא את העולם ורוצה שנשמור ונקיים את מצוותיו, ואני גם רוצה לעשות מה שטוב ונכון (אני פשוט לא יודעת מה נכון ולא מוכנה להקריב חיים שלימים לדבר שספק לי אם הוא אמיתי ונכון) אז אם שתי הצדדים רוצים את אותו הדבר למה כ"כ קשה ומורכב לי להאמין בו???
תודה רבה מראש!! תזכו למצוות!!!
.ר.

תשובה

 

בס"ד
 
שלום וברכה,
 

קודם כל, כל הכבוד שאת שואלת.

את מחפשת את אלוקים, ולכן אלוקים יעזור לך למצוא אותו. אמרו חז"ל שהרוצה להיטהר, מסייעים בידו מהשמים.

 
אני מקווה שאוכל להיות שליח טוב בעז"ה.

בבקשה פרטי את כל שאלותיך.

 

אלוקים למעשה נמצא איתך כל הזמן. כדי לראות אותו - עליך רק להתבונן בעצמך, בתבונה והמודעות שלך - האני הפנימי - הנשמה שלך, וכל העולם המדהים שאלוקים ברא.

לשאול "איפה אלוקים", הוא כמו עובר ברחם אמו ששואל "איפה אמא", הרי היא מקיימת אותו, מנשימה ומאכילה אותו דרך חבל הטבור, דואגת לו. היא נמצאת איתו 24 שעות ביממה!

 

ברגע זה ממש, פועלים בתוך גופך מיליוני מערכות גאוניות בתחכומן. גופך בנוי ממיליארדי אטומים שפועלים בתיאום.
בכל אחת מן העיניים שלך יש יותר מ-120 מיליון קולטני אור, המאפשרים לך לקבל תמונה חדה וצבעונית של המציאות סביבך. בכל יום הלב שלך מעביר 8000 ליטרים של דם בתוך גופך - פירוש הדבר כי בשלושה ימים משאבת הלב שלך היתה מסוגלת למלא בריכת שחייה! אך כל כך הרבה ליטרים של דם דורשים ניקוי רעלים תמידי, ולכן בכל דקה שעוברת הכבד שלך מסנן 2 ליטר של דם מרעלים.
המח שיש בראשך הוא פלא הבריאה, ובכל היקום כולו לא נברא מחשב מתוחכם כל כך - מוחך מפעיל 100 מיליארד נוירונים (תאי עצב) - מספר זה גדול יותר מכל הכוכבים שיש בגלקסיה, וכולם פועלים בתיאום מושלם כדי לאפשר לך לראות לשמוע לנוע לדבר ולחשוב. ואין כאן המקום לתאר את כל התהליכים המדהימים והמורכבים שפועלים בגופך.
   
ויושם לב לעובדה שכל המערכות המדהימות הללו - הן רק הכלי החיצוני שניתן לך בעולם הזה, כדי שהנשמה שלך תוכל להפעיל את הגוף כמו נהג ברכב. אך מהו המסלול שכל אחד מאיתנו בוחר לעצמו בחיים?

  

בבקשה ראי כאן רשימת הוכחות למציאות האלוקים:

http://www.hidabroot.org/he/question/109337

אשמח לעזור לך עם כל טענה.

 

גם האמונה בתורה אינה דבר קשה, שהרי אנו עם ישראל - מחזיקים בידינו את הספר המודפס והמשפיע ביותר בכדור הארץ. בזכותנו כיום מאמינים העמים באלוקים אחד, כשלפני כן האמינו בפסלים ואלילים.

שתי הדתות הכי גדולות בעולם, הנצרות והאיסלאם - מחקים אותנו ומבוססים על ספר התורה של עם ישראל.

עם ישראל שרד 3300 שנה נגד הטבע, וחזר לארצו באחרית הימים, בנבואות שהיו כתובות מראש בספר התורה.

אנו העם היחיד בעולם שזכה למעמד הר-סיני ונסים בסדר גודל ארצי. אף עם אחר לא יכול לערוך "ליל הסדר" ולספר לילדיו על הנסים האדירים שה' עשה לכל עמם, כשנתן להם את התורה.

אין כאן תחרות בכלל. אף דת אחרת לא יכולה להתחרות בתורת ישראל.

 

יש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני. הנושא הוסבר במאמר "ההוכחה ההיסטורית":
https://www.hidabroot.org/article/219799
 
אבותינו ואבות אבותינו העבירו בנאמנות את התורה והחגים והמצוות, והיו מוכנים להקריב את חייהם בכל דור על אמיתותה. אנו לא מאמינים ביציאת מצרים רק "בגלל שזה כתוב בתורה", אלא בזכות אבותינו המעבירים את התורה מדור לדור כהיסטוריה הלאומית של עמנו מזה 3300 שנה. על כן ספר התורה מהווה עדות היסטורית לאומית שאינה ניתנת להכחשה, וכל אותם "מכחישי מקרא" אינם שונים מאותם מכחישי שואה שהתעוררו בשנים האחרונות.
 
עם ישראל הוא העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי אלוקים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו! 

 

אבקש ממך לקרוא חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית" (23 עמודים), שמתארת דו-שיח עם בורא עולם לאחר המוות, ועוסקת בשאלות ששאלת. בבקשה עייני בה:

https://gorali.122.co.il/

 

נשמח לעזור לך בכל שאלה.

  
בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:התורהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה