תפילה וברכות

לגבי תפילה שלא מתוך סידור

  • ט"ז אלול התש"פ
אא

שאלה

קשה לי להתפלל דרך הסידור כי אני מרגישה שמחייבים אותי להתפלל ומכניסים לי את המילים לפה האם אני יכולה לדבר עם ה' בבוקר בצהרים ובערב כאילו שאני מתפללת שחרית מנחה וערבית וכשאני אדבר איתו אני כמובן אשבח אותו אבל לפחות זה יהיה ממני ולא כאילו הכניסו לי את המילים בכוח לפה (אני כן מסכימה עם המילים בסידור אבל עדיין מרגישה שזאת לא אני)

תשובה

שלום וברכה

בעבודת התפילה יש שני סוגים.א. מה שהאדם מדבר מליבו לבורא עולם ומבקש מה שהוא מרגיש שהוא צריך ומודה לבורא עולם על כל ניסיו ורחמיו וחסדיו עליו כפי שהוא מרגיש. תפילה זו יש בה כמובן מעלה גדולה מאוד היא נאמרת בדרך כלל מעומק הלב וברגש נכון וראוי.

מלבד זאת יש את נוסח התפילה שתיקנו אנשי כנסת הגדולה שגברים מתפללים שלושה פעמים ביום ונשים לפי כמה דעות אמורות להתפלל אחת ליום.

אכתוב מילה אחת על גודל מעלת התפילה

התפילה היא נוסח קבוע שכולל בתוכו את כל מה שיהודי פרטי צריך וכל מה שעם ישראל צריך. תפילה זו תיקנו אנשי כנסת הגדולה יש בו את המפתחות לשערי שמים המפתח לקבלת התפילה המפתח לפתיחת שערי השפע וסודות התפילה הם גבוהים מאוד כל ברכה וברכה יש בה מניין ממסופר של מילים ולכל מילה יש את המשמעות שלה בעולמות העליונים שמביאה את האדם עד שהוא עומד כביכול מול השכינה ממש. כל הדברים האלו אינם יכולים להיות מושגים בתפילת אדם מליבו ולכן צריך לשלב בין השניים.

חשוב מאוד ללמוד על מעלת התפילה שניסחו לנו אנשי כנסת הגדולה ולכוון בתפילות אלו ולנסות להתחבר למילים אף שלא אנחנו כתבנו אותם וכך זוכים לכל הברכות שכתבתי לעיל.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תפילהתפילת עמידהנוסח קבוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה