שו"ת יום כיפור

איך לבוא בפני יום כיפור

  • ז' תשרי התשפ"א
אא

שאלה

אני יודעת שהתשובה מורכבת מחרטה, עזיבת החטא, ווידוי וקבלה לעתיד.
הבעיה שזה קשה לי. אני לא יודעת איך אני אמורה לחזור בתשובה שלמה כשאני יודעת שיש דברים שאני לא יכולה לעזוב מיד, אולי בהדרגה ובשלבים, אבל אני לא חושבת שאני מסוגלת לבוא יום אחד ולהחליט שמהיום אני לא אקרא ספרים כאלה, מהיום אני לא אשמע לעולם מוזיקה לא חרדית. זה כמובן מה שאני רוצה ואני מקווה ומאמינה שעם הזמן אני אצליח לעבור לדברים יותר נכונים, אבל לעשות את זה בבת אחת אני לא יכולה.
אז מה אני אמורה לעשות ? איך אני יכולה לבוא לפני ה' ביום הכיפורים ולחזור בתשובה באמת כשאני יודעת שאני לא יכולה לעזוב את החטא מיד ? כשאני יודעת שאני כן אשמע את השיר הזה שוב ואני כן אראה את הסרט הזה שוב ?
האם זה מספיק לקבל קבלה קטנה בנושא ואז להתרחב ולהמשיך הלאה?

תשובה

שלום וברכה

יש להבדיל בין דברים של חטא ממש ובין דברים שחשובים מאוד להתחזקות אבל אינם חטאים גמורים. כגון מי שנכשלת בחילול שבת חלילה בוודאי יש לנסות לקבל על עצמה שמירת שבת לגמרי כראוי. אבל בדברים שכתבת למשל שמיעת שירים שאינם כראוי, בוודאי יש להתרחק מזה, אבל אין זה חטא גמור, בזה יש ללכת בשלבים ולקבל על עצמך כרגע רק קבלה קטנה למשך ארבעים יום כגון לא לשמוע שירי אהבה או שירים שיש בהם ניבול פה חלילה שהם אסורים. בהמשך לאחר שתצליחי 40 יום תמשיכי להתחזק בעוד קבלות טובות בעניין זה עד שתצליחי להיטהר מזה לגמרי.

עלי והצליחי,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:התחזקותקבלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה