חברה והשקפה

הכסף והשפעתו בעוה"ב

  • י"א תשרי התשפ"א
אא

שאלה

תמיד מחדירים כי הכסף אמנם מאפשר את החזקת הגוף שהוא כלי הנשמה (עם הכסף האדם יכול להיות רגוע וללמוד תורה ובכללי הכסף זה הדבר שמחזיק את האדם שבלעדיו אין לו מזונות, בית, מקום לימודים וכו'...) אבל הכסף לא ישמש את האדם לעתיד לבוא שאין יכול לקחת עמו מאומה מלבד מצוות ומעש"ט.
בפועל נראה כי הכסף משמש את האדם גם לאחר מיתתו ניקח לדוג': שני אנשים שומרי תו"מ האחד עשיר והשני ממוצע. העשיר יצווה את בניו אחר מיתתו שייתנו בכספים הללו צדקה או שיחזיקו לומדי תורה וכו'... מה שלא יתאפשר ליהודי הנפטר השני.
איך זה שדבר שאינו תלוי באדם משפיע על האדם לעתיד לבוא וע"כ מקבל שכר? (הכסף שניתן מאת הקב"ה ושבסופו של דבר רק הקב"ה הוא זה השולט על מידת עושרו של הבנ"א)

תשובה

שלום וברכה

שלום וברכה

כבר אמרו חכמים אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון ליבו לשמים ולכן אמרו שקרבן עוף וקרבן בהמה שווים המה והוסיפו לומר שעני שמביא רק מנחה של קמח מעלתו גדולה יותר כי הוא נותן זאת בשברון לב.

כאשר עני נותן 50 ש"ח לצדקה זה מועיל לו יותר מאשר העשיר בסכום של 100 שקל כאשר עבור העשיר זה קל יותר לתת את זה. שכרו עולה הרבה יותר מאשר העשיר ועל כן מה שלוקחים מפה זה את המצווה וגודל המצווה אין לנו דרך לדעת בעולם הזה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עשירותעני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה