תפילה וברכות

סדר תפילת שחרית לנשים

  • כ"ד תשרי התשפ"א
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני בת 15 ואני מתקשה לקום בבוקר מוקדם [לאחר שעה 1 ברוב הפעמים] כך שלא יוצא לי גם להתפלל תפילת שחרית. אני רוצה כן להתפלל אך קשה לי להתפלל את כל התפילה האם יש אפשרות להתפלל חלק מהתפילה לאישה מה צריך לומר מה בעיקר חשוב להתפלל?
אני אשמח שהרב יכתוב תשובה מפורטת מה כן להתפלל.

תודה רבה מחכה לתשובתכם.

תשובה

שלום רב,

בנות אשכנז חייבות להתפלל שחרית ומנחה כל יום (משנה ברורה סימן קו סק"ד), ובנות ספרד חייבות רק בתפילה אחת ביום, וישנה עדיפות שיבחרו בתפילת שחרית (שו"ת יביע אומר חלק ו' חלק אורח חיים סימן יז).

אם את אשכנזייה סדר תפילת שחרית הוא: ברכת התורה, ברכות השחר, אלא שבמקום לברך שלא עשני אישה תברכי שעשני כרצונו בשם ומלכות, ונכון שתאמרי פסוק ראשון של קריאת שמע וברוך שם וכו' ואמת ויציב. ואחר כך תתפללי שמונה עשרה, ונכון שתאמרי לאחר מכן עלינו לשבח (יעויין שו"ת מחזה אליהו חלק א' סימן יא-כ).

ואם את ספרדייה, ובוחרת להתפלל שחרית, הסדר הוא: ברכות השחר, אלא שבמקום לברך שלא עשני אישה תברכי שעשני כרצונו בלא שם ומלכות. ואם תרצי תברכי גם ברכת התורה. ואח"כ נכון שתאמרי פסוק שמע ישראל וברוך שם וכו'. ואחר כך תתפללי שמונה עשרה. אבל אין לברך בשם ומלכות ברכות ברוך שאמר, ישתבח וברכות קריאת שמע (הלכה ברורה חלק ה' עמוד תנב).

בהצלחה רבה,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תפילת שחריתחיוב נשים בתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה