ערב רב בזמנינו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרבנים המדהימים, אשרינו שזכינו בכם! :-) רציתי לברר, איך אפשר לדעת לזהות מהם נשמות הערב רב של ימינו לאחרונה התחילו לשלוח לי מיילים עם קישורים לאתר "דעת אמת". אני מכירה את האירגון המתועב הזה, ורציתי לדעת האם האנשים שעומדים מאחוריו הם בגדר יהודים אפיקורסים ערב רב איך אפשר להלחם בתופעה הזו באופן חוקי ומעשי אשמח לקבל תשובה בהקדם, יישר כוח!

תשובה

שלום וברכה

בספרי הנביאים מבואר כמה פעמים שעתיד הקב"ה לברר מבין נשמות ישראל את חלקי ה`ערב רב` שהתערב עמם בצאתם ממצריים ובמהלך הדורות, ובעיקר ראה בספר דניאל פרק יב פסוק י, ובספר זכריה סוף פרק יג, ורק כשיפרשו כל הסיגים מבין עם ישראל בכך שהרשעים ירשיעו באופן מוחלט, עד שלא יהיה להם קשר עם יהדותם, וכמבואר בזוהר הקדוש (רעיא מהימנא פרשת בהעלותך דף קנגב). וכך מבואר בספרים מאמר חז"ל (סנהדרין צ"ו ע"א) שהמשיח יבוא בדור שכולו חייב או כולו זכאי, שרוצה לומר שהזכאי יהיה כולו זכאי, והחייב כולו חייב ולא יהיה תערובות טוב ורע.

אין אפשרות לדעת על כך הרבה, מי שייך ומי לא, אנו עומדים רק כצופים מן הצד, והאמת הוא שרואים כבר ברקע חלק מההתגשמות של הנבואות הללו, ואכן כנראה שגם ארגון `דעת אמת` עם הרמה המאוד נמוכה ורדודה שלו המנסה למכור לוקשים להמונים, הינו חלק מהכנופיא הזאת. היהודים העומדים מאחורי `דעת אמת` הינן אנשים מסכנים שלא מצאו את מקומם, וכדאי לשמור מהם מרחק.

אבל שיהיה ברור, לכל קשקוש מבית היוצר של `דעת אמת` ישנו תשובה פשוטה וברורה, ואנחנו באתר שלנו מתמודדים עם שאלותיו ושגיונותיו חדשים לבקרים. ברור, שמול אתרי יהדות חייבת לצוץ גם אתר נגדי שימחזר שטויות אפיקורסיות שעברה עליהם הכלח, והכל בכדי לשמור על רמת הבחירה שגזר הקב"ה בעולמו, למען תהיה הבחירה בטוב ורע במידה די שקולה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה