שבת

מסאז' בשבת

  • ט"ז חשון התשפ"א
אא

שאלה

,שלום וברכה, רציתי בבקשה לשאול כמה שאלות:
1) מדוע אסור לעשות מסאז' בכח בשבת? הרי השו"ע התיר לאדם בריא לאכול גם מאכל של חולים (ודלא כמ"ב שכותב שלפי המג"א אם זה לחזק את המזג זה אסור) ומה בין לקיחת כדור (שאסור משום שחיקת סממנים)שמותר אצל אדם בריא לבין מסאז' (שגם אסור מצד שחיקת סממנים) ולכאורה אמור להיות מותר באדם בריא ואפי בכח?
2) יש מוצר של חברת פוראוור (שמשווקת דברים טבעיים) שנועד להרזיה, מדובר בכדורים אך יש בציפוי של המוצר הספציפי הזה ג'לטין, האם מותר לקחתם גם ללא הכשר? האם זה לכתחילה?
3) ראיתי שמותר לערות על מנה חמה מכלי שני האם אתם מסכימים? במידה וכן איך זה הגיוני הרי יש רמ"א בסימן שיח' סעיף ה' שלפיו דבר קשה שלא ראוי לאכילה אסור לערות עליו, ואם הבנתי נכון הוא משווה אותו לקולייס האספנין ובוודאי שאסור לערות מכלי שני?

תשובה

שלום וברכה

1. עיסוי שוודי להנאה מותר לכאורה אפילו בחוזק לפי דברי המשנה ברורה בשם הרמב"ם בסימן שכז' סק"ז. לספרדים בפשטות אסור. בכל מקרה צריך להניח את השמן על היד וכך לעסות ולא ישיר על הגוף. אם כי גם בזה צע"ק כי בזמנינו המעסים עושים כך ואין זה שינוי. ראה במחבר שם שכ"ז.

2. מאחר ואין זה רפואה אין לקחת לכתחילה. אם כי המיקל להשתמש בג'לטין לא כשר יש לו על מי לסמוך.

3. האטריות כבר מבושלים. הבעיה היא רק בתבלינים שאינם מבושלים עדיין ובזה יש מקום להקל בעירוי מכלי שני אף לדידן.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מנה חמהעיסוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה