חברה והשקפה

הפסקתי לשמור ולא קרה לי כלום

  • ב' טבת התשפ"א
אא

שאלה

אני מבינה שהוא ברא את העולם אבל כל השנים גדלתי בידיעה של אסור או מותר ועכשיו שאני לא מקיימת אני רואה שלא קורה כלום אז גם אלוהים נמצא אצלי בסימן שאלה גדול?
מה אפשר לעשות??

תשובה

שלום וברכה לבת ישראל היקרה

פעמים רבות שומעים מאלו שלא מצליחים להתגבר על יצרם ונופלים בחטאים שונים, טענה זו היה שבת בבוקר והפעלתי את המחשב לראשונה בשבת וכלום לא קרה לי, אז "הבנתי" שעבדו עלי כל השנים..... כאילו שלא ראוי מעולם (לצערינו) יהודים שלא שומרים שבת ולא קורה להם כלום, כאילו שדברי הנביאים אינם מלאים בכך שהיו זמנים של שנים רבות שבני ישראל לא שמרו על המצות. אכן הנביאים הזהירו את העם שאם ימשיכו בכך העונש יגיע בסופו של דבר אבל הקב"ה לא מעניש מיידית. הקב"ה ארך אפיים משני סיבות א. מרחמיו על הבריות שיוכלו לתקן את מעשיהם ולא ימותו ללא תשובה. ב. כדי שתהיה בחירה בעולם הזה שהיא תכלית הבריאה. אם כל מי שהיה נוגע במתג החשמלי בשבת היתה מתייבשת ידו הרי שלאף אחד לא היתה בחירה כלל, כולם היו מוכרחים לשמור מצות, כמו שאין לאף אחד ניסיון לשתות אקונומיקה מאחר ותוך כמה דקות האדם נפגע, כך היה גם בעניני מצוות. אבל בורא עולם לא רצה שכך התנהל עולמו, העולם הזה נברא שנחיה בחיי ניסיון ושכלינו יגבר על יצרינו ותאוותינו, כך נזכה לחיי העולם הבא ולשכר העצום שממתין לנו.

עצם העובדה שציפית שיקרה לך משהו כתוצאה מהחטא היא מאחר ובשכלך את יודעת ומבינה שהתורה היא אמת ורק מחמת הקשיים והיצרים את לא מצליחה להישאר ביראת שמים. משכך הרי התורה עצמה אומרת שה' ארך אפיים ולא מעניש מיד ואין כל טענה למה את לא מקבלת את עונשך מיידי. בטוחני שאת תהיי ההוכחה שה' כביכול צודק שלא מעניש מיד כי את תזכי כעת לתשובה שלימה ללא עונשים, וזאת תהיה ההוכחה לצדקת הדרך של בורא עולם עם בניו ובנותיו שאינו מענישם מיד כי הם ישובו בתשובה מעצמם והעונש מתייתר.

כבר הצענו לך כמה פעמים שנחזור אילייך טלפונית כדי לסייע לך להתגבר על הקשיים שלך בחיבור נכון עם הבורא ית' ואציע זאת שוב כעת. נחזור אילייך למצוא את הדרך הנכונה עבורך להתחזק כרצונך (לא נכריח כמובן שום דבר).

חנוכה שמח,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תשובהחטא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה