הלכות ומנהגים

האם לנתק קשר מאמא הרסנית?

  • ו' טבת התשפ"א
אא

שאלה

כבוד הרב שלום וברכה.
מאז שאני ילדה גדלתי בפנימיות. אמא שלי פשוט לא אהבה אותי כי הייתי ילדה לא יפה והעדיפה את אחותי הגדולה. טיפחה אותה השקיעה בה ואותי זרקה לרחובות. היום אני בת 28 והגלגל הסתובב. אני נראית טוב בעלת עסק מצליח ואחותי עקרת בית פשוטה. ואמא שלי מחפשת את קירבתי אבל היא אישה מאוד שלילית ורכלנית. אם היא מתקשרת זה רק לדבר לשון הרע על האחים שלי שאני מאוד אוהבת. היא מספרת לכל מי שמוכן לשמוע כמה היא שונאת את אחותי הקטנה שכיום הפכה במקומי שעיר לעזאזל. אחותי מצאה נחמה בבחור טוב שרוצה להקים איתה משפחה והיא מנסה בכל דרך להרוס ומתקשרת להורים של הבחור לדבר רע על אחותי שהיא ילדה מקסימה שכל מי שמכיר מתאהב בה. אנחנו האחים מאוד תומכים אחד בשני ומאוחדים. אני מרחמת על אמא שלי ויודעת שאני מחוייבת לכבד אותה אבל כלו כל הקיצים וגם אני כבר לא מסוגלת. איך אני צריכה לפעול כדי לצאת ידי חובה בכיבוד הורים?

תשובה

שלום וברכה

א. ברוך ה' שנתן לך את כל הטוב. קויים בך הפסוק כי אבי ואימי עזבוני וה' יאספני וה' יעזור הלאה שכך זה ימישך שיהיה לך אושר ועושר וכל טוב כל ימי חייך.

ב. מצווה גדולה לעשות הכל לסייע לאחותך להינשא ולהתקדם בחיים ולא לתת לאימך להרוס לה את החיים. מצוה על כל האחים והאחיות לעודדה ואף מצווה לשלוח מישהו שיתקשר להורי הבחור ולהסביר שלאמא יש איזה בעיה שגורמת לה להתקשר וללכלך על ביתה אבל אין להתייחס לדבריה.

ג. אם את יכולה להיות בקשר עם אימך בלי להיפגע בוודאי שזה עדיף. שתרכל ותקשקש ואת תתני לה לדבר ולסיים את השיחה בלי לקבל שום דבר מדבריה מה טוב. אם את מרגישה שזה פוגע בך מותר לך וראוי לנתק איתה את הקשר.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קשרהרסניכיבוד אב ואם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה