חברה והשקפה

אני מרגיש דחוי

  • ז' טבת התשפ"א
אא

שאלה

בעבר שהיתי חילוני היתי בעל עבירות ורחוק מאוד. ב"ה אני כבר קרוב ל15 שנה בעל תשובה והתקדשתי מאוד. עשיתי תשובה אמיתית. נתתי את כל כולי. אבל פוחד שהשם לא רוצה בי או לא אוהב אותי. ובלימוד התורה אף פעם לא ראיתי הצלחה. בקושי מסוגל ללמוד. וגם כשמצליח ללמוד מעט אני מתחיל לראות אור ולא יכול להמשיך. ובכלל הלימוד תורה תמיד השפיע עלי רע והכניס בי לחץ. אני מרגיש כל פעם שהתורה דוחה אותי ואומרת לי אתה לא שייך.. אתה לא כמו כולם שיכולים ללמוד. אתה נשמה מוזרה. האם השם לא רוצה בי ? האם מישהו שחזר בתשובה שלמה ועזב את חטאיו רצוי לפני השם אפילו שחטא מאוד והיה בעמקי הטומאה? כי יש לי רגשי נחיתות ומרגיש כאילו התורה אומרת לי עוף מפה אתה לא שייך.

תשובה

שלום וברכה

הרגשה זו היא עצת היצר הרע ולא נכונה. אין יהודי שה' לא אוהב אותו ועל אחת כמה וכמה שבעל תשובה אהוב בפני המקום וכמבואר ברמב"ם הלכות תשובה פרק ז 

הלכה ו
גדולה תשובה שמקרבת את האדם לשכינה שנאמר שובה ישראל עד ה' אלהיך, ונאמר ולא שבתם עדי נאם ה', ונאמר אם תשוב ישראל נאם ה' אלי תשוב, כלומר אם תחזור בתשובה בי תדבק, התשובה מקרבת את הרחוקים, אמש היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה, והיום הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד....

הלכה ז
כמה מעולה מעלת התשובה, אמש היה זה מובדל מה' אלהי ישראל שנאמר עונותיכם היו מבדילים ביניכם לבין אלהיכם, צועק ואינו נענה שנאמר כי תרבו תפלה וגו' ועושה מצות וטורפין אותן בפניו שנאמר מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי, מי גם בכם ויסגר דלתים וגו', והיום הוא מודבק בשכינה שנאמר ואתם הדבקים בה' אלהיכם, צועק ונענה מיד שנאמר והיה טרם יקראו ואני אענה, ועושה מצות ומקבלין אותן בנחת ושמחה שנאמר כי כבר רצה האלהים את מעשיך, ולא עוד אלא שמתאוים להם שנאמר וערבה לה' מנחת יהודה וירושלם כימי עולם וכשנים קדמוניות. 

ראוי למצוא את הלימודים שתאהב וללמוד רק מעט כל יום אולי שתי הלכות ביום או חוק לישראל ולא להרבות כרגע בלימוד ובזה תזכה להצלחה גדולה ולהרגשה נכונה בעז"ה.

אם תרצה עוד עזרה נשמח לסייע לך בעז"ה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בעל תשובהכפרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה